رسته‌ها
اندیشه ریاضی
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
پیش گفتار:
آدمی در فعالیتهای خلاقه خود هنگامی که کار می کند، چیز یاد می گیرد و یا بازی میکند به تیزهوشی، حاضر جوابی، قدرت حدس زدن و استدلال کردن یعنی به طور خلاصه به اندیشه نیاز دارد. اندیشه را میتوان با تمرین تدریجی و منظم تربیت کرد و تکامل داد. بهترین راهی که برای این تمرین وجود دارد، عبارتست از حل مساله های ریاضی چه مساله هایی که در دوره دبیرستانی به آنها برخورد می کنیم و چه مساله هایی که از عمل و ضمن مشاهده اشیاء و پدیده هایی که جهان دورو بر ما را فرا گرفته است، پیدا می شود.
م. ای. کالینین میگوید: ریاضیات به ذهن نظم می بخشد و آدمی را به تفکر منطقی عادت می دهد. بیجهت نیست که میگویند، ریاضیات ورزش ذهن است.
هر خانواده ای که در آن پدر و مادر دلواپس و نگران پیشرفت ذهنی بچه های خود هستند به تمرینهای ریاضی نیاز دارد. تمرینهایی که شوق آور و مفید باشد تا بتواند در ساعتهای فراغت هم بچه ها را سرگرم کند و هم به تقویت نیروی اندیشه آنها یاری دهد.
برای بر طرف کردن همین نیاز است که در دسترس بودن بحثها، سرگرمیها و بازیهایی برای وقتهای آزاد برای وقتی که دوستان یا افراد خانواده دورهم جمع می شوند یا در برخوردهایی که بیرون از کلاس در مدرسه پیش می آید، ضروری است. اندیشه ریاضی، کتابی است که به این هدف خدمت می کند و در آن با مساله های سرگرم کننده، بازیهای ریاضی، شوخیها و معماهایی برخورد می کنید که به کار فکری نیاز دارند، تفکر و اندیشه را تقویت می کنند و استدلال منطقی را استحکام می بخشند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
746
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
eastsun
eastsun
1403/01/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اندیشه ریاضی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اندیشه ریاضی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک