رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پارسی سرایان بام ایران - جلد ۲
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
شامل: زندگینامه و آثار ۵۸۳ تن از شعرای چهارمحال و بختیاری

برگرفته از مقدمه:
اسامی و آثاری که در این مجموعه گردآوری و به نظر خوانندگان گرامی می رسد نام و آثار کلیه شعرای چهار محال و بختیاری نبوده بلکه آنچه مقدور بوده، جمع آوری گردیده و اشعار و زندگینامه به صورت موجز و مختصر و ساده نویسی و گنجایش کتاب برگزیده شده است. از شعرایی که نام و آثار آنها در این مجموعه نیامده است، پوزش طلبیده و تقاضا دارد برای تکمیل چاپ بعدی زندگینامه و آثار خود را همراه با یک قطعه عکس به نشانی نگارنده ارسال فرمایند موجب تشکر است.
در زندگینامه بعضی از شعرا ممکن است بجز هنر شعری، سایر علوم و فنون شاعر معرفی و ارائه نشده باشد. زیرا منظور از تدوین این مجموعه منحصراً معرفی شعرای خطه چهار محال و بختیاری می باشد و به اعتقاد نگارنده سایر علوم و فنون و هنرهای هنرمندان باید هر یک جداگانه و به تفکیک در کتب مربوط به خود نوشته شود تا ارباب علم و
معرفت علاقه و اشتیاق مطالعه هر موضوعی را داشته باشند به کتب ذیربط مراجعه و از اتلاف وقت و سرگردانی مبّرا باشند. خوانندگان گرامی نباید انتظار داشته باشند شعرایی که در این مجموعه معرفی شده اند همه در یک سطح باشند و میزان توانایی و قدرتشان در شعر سرایی بر یک پایه و رتبت باشد زیرا مقام و منزلت هر کدام در شاعری متفاوت بوده و نمی توان در یک سطح و پایه باشند، همچنانکه در گلستان گلهای متفاوتی میروید و هر گلی برای خود بویی دارد خوانندگان محترم درجات و توانایی هر شاعر را خود تشخیص خواهند داد. چون نگارنده نام عده ای از شعرای جوان و تازه کار را در این مجموعه در کنار جمعی استاد و صاحبنظر ذکر نموده که از این راه تشویقی از آنها به عمل آید و بدیهی است این جوانان امروز که پیران آزموده فردای اجتماع خواهند بود، باید امروز به شخصیت آنان اهمیت داد و در راهی که پیش گرفته اند یاری نمود و وسایل پیشرفت و ترقی آنها را از جهات مختلف فراهم ساخت تا فردا بتوانند افرادی قوی و مصمم و با تجربه برای مملکت عزیزمان باشند و شک نیست استادان آینده در بین مبتدیان امروز قرار دارند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1403/01/04
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پارسی سرایان بام ایران - جلد ۲

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پارسی سرایان بام ایران - جلد ۲
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک