رسته‌ها
تذکره شعرای گلپایگان
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
مقدمه نویسنده:
کتابی که در دست شما است نتیجه تلاش چندین ساله و تتبع و تفحص در صدها تذکره و دیوان و جنگ و غیره می باشد. خرسندم که توانسته ام با مطرح کردن بیش از صد و چهل شاعر از گلپایگان، گامی هرچند کوتاه در راه معرفی فرهنگ این شهرستان بردارم. در اینجا یادآوری چند مطلب را سودمند میدانم:
۱- تعدادی از این شاعران از علما و فقهای بنام و یا گمنام هستند که طبع شعری هم داشته اند بنابراین در این کتاب علاوه بر شاعران، با گروهی از عالمان دینی این منطقه نیز آشنا خواهید شد.
۲ - اشعاری که آورده و یا انتخاب شده بیشتر در خداشناسی و مدح و ستایش و شناخت رسول خدا و ائمه هدی و فاطمه زهرا سلام الله علیهم و مطالب اخلاقی است و از این رو میتوان این تذکره را یکی از نمونه های عرض ادب به پیشگاه دین و پاسداران دین دانست و خوانندگان گرامی هم میتوانند با زمزمه کردن این اشعار لذت معنوی ببرند.
۳ - با اینکه در راه گردآوری این مجموعه دقت و وقت فراوان گذاشته شده اما ممکن است اشتباهاتی هم پیش آمده باشد که امیدوارم این اشتباهات کم باشد و با یادآوری اهل فضل و ادب در چاپ آینده اصلاح گردد.
۴ - زمانی برای چاپ تصمیم گرفته شد که هنوز درباره چند نفر از شاعران که نامشان را یاد کرده بودیم شرح حال و شعری به دست نیاورده بودیم که به خواست خدا در چاپ بعد، این نقض برطرف خواهد شد.
۵ - شرح حال کوتاه و نیز اشعاری از خود در ص ۳۹۲ به بعد آورده ام تا شما عزیزان با این ناچیز (مولف) این اثر آشنایی اجمالی داشته باشید.
محمدتقی مذهبی
تابستان ۱۳۸۰ ش
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
458
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
bemir1
bemir1
1402/12/05
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تذکره شعرای گلپایگان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تذکره شعرای گلپایگان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک