رسته‌ها

حسینیه ارشاد به روایت اسناد ساواک

حسینیه ارشاد به روایت اسناد ساواک
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 4 رای
از سخن ناشر:
انقلاب اسلامی ایران که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، مرهون تلاشها و تکاپوهایی است که در راستای برقراری حکومت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به صورت انفرادی و جمعی در عرصه های گوناگون صورت پذیرفت. بی گمان یکی از بارزترین این عرصه ها، مساجد، حسینیه ها، هیئت های مذهبی، مدارس علوم دینی بود که وظیفه آشنایی آحاد جامعه، خصوصاً جوانان را با آموزه های اسلام به عهده داشت.
در این میان «حسینیه ارشاد» یکی از پایگاههای برجسته ای بود که توجه بسیاری از مبارزان و مخالفان رژیم پهلوی، خصوصاً جوانان را به خود جلب کرده بود صرفنظر از مناقشاتی که پیرامون این مرکز، در طول فعالیت کمتر از یک دهه آن وجود داشت تاثیر فعالیتهای ژرف و پایای حسینیه ارشاد، به حدی بود که می بایست از آن به عنوان یکی از پایگاههای انقلاب اسلامی نام برد.
مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات در پی هدف محوری خود که روشن نمودن زوایای تاریک تاریخ معاصر میباشد پس از انتشار اسناد مدرسه فیضیه که در طرح کلی پایگاه های انقلاب اسلامی قرار داشت اینک استاد حسینیه ارشاد را بی کم و کاست در اختیار مورخان و پژوهشگران و علاقمندان قرار میدهد.
قابل ذکر است که این مجموعه در برگیرنده اسنادی است که در بایگانی ساواک، تحت عنوان حسینیه ارشاد جمع آوری و بایگانی شده است و شامل سوابق انفرادی شخصیتهای دست اندرکار و فعال در آن مرکز نمی باشد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
498
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1403/01/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حسینیه ارشاد به روایت اسناد ساواک

تعداد دیدگاه‌ها:
2
با سلام . بعد از حذف تأسف بار و ناموجه کتاب شریعتی و ساواک و بسیاری از کتاب های درسی و غیر درسی دیگر از لیست قابل دانلود توسط مسئولان سایت محترم کتابناک ، که هنوز هم به قوت خود باقی است . دادن اجازه دانلود به این کتاب و برخی کتاب های مشابه توسط سایت محترم ، عجیب و غیر قابل باور می نماید و ما را یاد ضرب المثل یکی به نعل یکی به میخ می اندازد . امیدواریم مسئولان سایت در سیاست های خود در مورد برخی کتاب ها که از قضا مهم هم هستند ، تجدید نظر نمایند و با رفع محدودیت های تأسف بار و نامقبول اجازه دانلود کتاب های مسدود شده توسط سایت را به خیل علاقه مندان این کتاب ها بدهند . انشاءالله
SirRezaMuhamadani11402_2023 و MRMuhamedRezaChehraq1402I2023 عزیز،
اگر به نوار آبی رنگ بالای صفحه کتاب شریعتی و ساواک نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که مولف یا ناشر و یا شخصی ذینفع در عواید ناشی از فروش کتاب، از کتابناک درخواست نموده که این کتاب از دسترسی برای دانلود خارج بشود:
" با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید."
فکر کنم همه ما متفق القول هستیم که مسئولین کتابناک با هیچ کتابی و یا نویسنده ای پدرکشتگی ندارند که آن را از دسترس خارج کنند. اگر هم بعضی از کتابها از دسترس خارج میشوند بنا به درخواست صاحب اثر و مصداق حفظ حقوق مولف و ناشر است. از شما دوست فرهیخته با عمری افزون بر 53 سال انتظار میرود دقت بیشتری مبذول دارید.
فعلا خداحافظ.
حسینیه ارشاد به روایت اسناد ساواک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک