رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

واژه نامه زبان شناسی: فارسی - انگلیسی، انگلیسی - فارسی

واژه نامه زبان شناسی: فارسی - انگلیسی، انگلیسی - فارسی
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
از پیشگفتار:
زبانشناسی همگانی به عنوان مطالعه علمی زبان، از معارف جوان بشری و از دستاوردهای قرن بیستم به شمار میرود. این دانش نوپا به دلیل طرح بسیاری از مطالب تازه و شگف ، یکشبه ره صدساله پیموده و با وجود خشکی و پیچیدگ مباحث، توجه دانشمندان و علاقمندان رشته های علوم انسانی را جلب نموده است. متاسفانه ادبیات زبانشناسی همگانی در زبان فارسی هنوز بغایت فقیر و کم مایه است و از حد مقالاتی چند و تعداد انگشت شماری ترجمه و تالیف فراتر نرفته است. شاید این کمبود به خاطر پیشرفت سریع علم زبانشناسی، باشد که تمام سعی و کوشش زبانشناسان کشور، ما را به همپائی با تحولات جدید این دانش معطوف ساخته است.
کمبود کتب زبانشناسی به زبان فارسی، علاقمندان این رشته را مجبور ساخته است تا برای آشنایی با مسایل گوناگون این دانش به مطالعه تالیفات خارجی بپردازند. بدین ترتیب ضرورت درک صحیح مطلب و مساله وحدت در استفاده از اصطلاحات فنی، نیاز به واژه نامه زبانشناسی را اجتناب ناپذیر می‌سازد. کتاب حاضر مجموعه ناچیزی از اصطلاحات تخصصی این رشته است که اکثرا ساخته اساتید ارجمند زبانشناسی می‌باشد. در کنار هر اصطلاح نام کوتاه شده مرجع مورد استفاده در این کتاب ارائه گردیده اند. مابقی اصطلاحات کوششی است از نگارنده که خود از دانشجویان این رشته می‌باشد. کتاب حاضر از دو بخش انگلیسی-فارسی و فارسی-انگلیسی تشکیل شده است تا بدین ترتیب گامی هرچند ناچیز در راه رفع مشکلات موجود در کاربرد و درک اصطلاحات زبانشناسی برداشته شود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1402/12/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی واژه نامه زبان شناسی: فارسی - انگلیسی، انگلیسی - فارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
واژه نامه زبان شناسی: فارسی - انگلیسی، انگلیسی - فارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک