رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فرهنگ خراسان - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
بخش طوس: مشهد مقدس، نوقان، طاهران، تبادکان و رادکان

"فرهنگ خراسان"مجموعه‌ای است که بخش نخست آن در هفت جلد مفصل به چاپ رسیده و در آن اطلاعاتی در باب ابعاد گوناگون شهر مشهد، اعم از اوضاع علمی، فرهنگی، سیاسی و هنری و سیر تاریخ این شهر درج گردیده است. بخش نخست این مجموعه مربوط به "طوس" بوده که در برگیرنده مشهد مقدس، نوقان، طابران، تبادکان، و رادکان است. در دو جلد اول کتاب، اطلاعاتی درباره سوابق تاریخی، اوضاع جغرافیایی و فرهنگی، بنای شهر مشهد، اماکن متبرکه، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، کشاورزی، دامداری، صنعت، تجارت، بهداشت و درمان، هنر و صنایع و سازمان‌های خدماتی درج شده، سپس در پنج جلد بعدی شرح حال و آثار و اقدامات رجال علم و ادب، عرفان، هنر و سیاست مشهدویا شخصیت هایی که در طول تاریخ در مشهد بوده اند و یا از خود در این شهر اثری باقی گذاشته اند آورده شده است. جلد اول از بخش نخست فرهنگ خراسان شامل سیزده فصل است:
۱- طوس، نوقان، طابران، رادکان، تبادکان، و سناباد، ۲- مشهد مقدس، و تحولات آن از زمان بناء تا زمان حاضر، ۳- اماکن متبرکه (قبر مطهر امام، ضریح، حرم، گنبد رضویه، مناره‌ها، رواق دارالشکر، رواق دارالسیاده، رواق دارالسلام، رواق دارالذکر، سایر رواق‌ها، صحن کهنه و نو، بست‌ها، کتابخانه‌ها، موزه، مدارس دینی، مهمان سرا)، ۴- فضاهای زیارتی در ادوار مختلف (از قرن نهم تا چهاردهم)، ۵- احداث فلکه اول ۶- تخریب بزرگ سال ۱۳۵۴، ۷- طرح توسعه حریم رضوی، ۸- طرح مسکن سازان خراسان، ۹- خیابان‌ها، میدان‌ها، بزرگراه‌ها، زیرگذرها و محلات مشهد، ۱۰- مساجد مشهد مقدس، ۱۱- حسینیه‌ها و تکیه‌های مشهد مقدس، ۱۲- مزارات مشهد مقدس، ۱۳- آثار تاریخی منطقه طوس (هارونی در طوس و رباط طرق). کتاب با عکس‌هایی رنگی از آثار تاریخی و اماکن دینی و چشم اندازهای مشهد و حوالی آن همراه شده با نمایه اسامی به پایان می‌رسد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
melorin
melorin
1402/11/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ خراسان - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فرهنگ خراسان - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک