رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نخست وزیر سه دقیقه قبل درگذشت...
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 6 رای
از پیشگفتار:
چند سال است که زندگی نامه امیر عباس هویدا محور خاطرات مردم ما، خاصه طبقه روشنفکر و تحصیل کرده و جوان است. در وصف هویدا سخن بسیار رفته است. برخی از مولفین و وقایع نگاران و بیوگرافی نویسها او را گماشته امپریالیسم، فاقد استقلال فردی دارنده عقده حقارت و برده دیکتاتور و بعضی دیگر وی را صدراعظم باهوش، سخاوتمند، خوش مشرب، متجدد و مردم دار و خدمتگزار معرفی کرده اند.
این قبیل پژوهشگران مطلب زیادی درباره هویدا نمی دانند و آنچه را که درباره او به تصویر کشیده اند، شنیده ها و روایات و شایعاتی است که یا از زبان کسانی گفته شده که اکثرشان در دوران سیزده سال حکومت هویدا از خوان نعمت او برخوردار بوده اند و یا بدون اعتنا به دیدگاه موافقان دیدگاه مخالفان را مورد تائید قرار داده که در نتیجه شخصیت حقیقی هویدا در پس پرده ابهام پوشیده مانده است. برای روشن شدن تاریخ و درک حقیقت آنچه در گذشته رخ داده، هیچگاه یک سویه نباید داوری کرد و یا برای تائید نظر گفته شده ای، فقط با کسانی مشورت و کسب نظر کرد که هم عقیده با او هستند.
نگارنده به هر نوشته یا کتابی که درباره هویدا به رشته تحریر در می آید با دیده تامل و بدون غرض نگاه می کند ولی از آنجا که کشف حقیقت را والاتر از آن میدانم که چشم برهم گذارده و از نوشتن واقعیات خودداری کند، به این منظور برای روشن شدن ذهن خوانندگان این اثر تا آنجا که توان داشته ام با کسانی گفتگو کرده و یا از نظرات آنان بهره گرفته ام که داوری ایشان نسبت به هویدا بی طرفانه بوده و کمتر حب و بغض خاصی نسبت به او داشته اند. مطالب کتاب حاضر به انگیزه تحسین یا تحقیر یا برای دفاع و یا حمله به هویدا گردآوری نشده است بلکه قصد نگارنده جمع آوری اطلاعاتی بوده که ضمن تحلیل آنها، آفتاب حقیقت از پس ابرهای تیره هویدا شود. معرفی و بررسی شخصیت هویدا به گونه ای که تمام ابعاد زندگی او را در برگیرد به علت فقدان اسناد شاید امکان پذیر نباشد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1402/12/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نخست وزیر سه دقیقه قبل درگذشت...

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نخست وزیر سه دقیقه قبل درگذشت...
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک