رسته‌ها

من و رضا (ادامه کتاب من و خاندان پهلوی)

من و رضا (ادامه کتاب من و خاندان پهلوی)
امتیاز دهید
5 / 3.1
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 3.1
با 11 رای
از پیشگفتار:
اکنون که بیست سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فروپاشی نظام پادشاهی می گذرد، خالی از لطف نیست اگر بدانیم که وارثین آخرین سلسله پادشاهی ایران (پهلوی) در فرسنگها آن سوی مرزهای کشورمان سرگرم چه مسائلی هستند.
در این کتاب نیز نامی آشنا، تصویرگر رضا پهلوی، وارث اصلی این دودمان برباد رفته می باشد. احمد علی مسعود انصاری، نوه خاله فرح (مادر رضا پهلوی) می باشد که در بخش عمده ای از سالهای بی وطنی مسئولیت امور مالی رضا را نیز بر عهده داشته است.
وی در ۱۸ مهرماه ۱۳۲۷ در تهران متولد شد. پدرش در وزارت خارجه اشتغال داشت و به مقام سفارت در ایتالیا، یوگسلاوی، بلژیک و سازمان ملل در ژنو و معاونت سیاسی و پارلمانی وزارت خارجه رسید. احمد علی مسعود انصاری پس از اتمام تحصیلات خود در آمریکا به ایران مراجعت و در دانشگاه ملی مشغول به تدریس گشت. وی دو سال قبل از انقلاب به دلائلی از جمله تقلب در انتخابات حزب رستاخیز و غیره از کار دانشگاهی کناره گیری کرد و به کار آزاد مشغول شد.
قبل از انقلاب اسلامی از ایران خارج شده و چندی بعد به محمدرضا پیوست و تا زمان فوتش با او بود. پس از فوت محمدرضا از خاندان جدا شده و سرانجام در سال ۱۹۸۱ همانگونه که در این کتاب خواهید خواند رضا از او می خواهد که به وی بپیوندد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
751
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1402/10/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی من و رضا (ادامه کتاب من و خاندان پهلوی)

تعداد دیدگاه‌ها:
1
من و رضا (ادامه کتاب من و خاندان پهلوی)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک