رسته‌ها
تاریخ و سفرنامه حزین
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 7 رای
نویسنده:
مصحح:
علی دوانی
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 7 رای
از مقدمه ناشر:
تاریخ و سفرنامه حزین از چند نظر حائز اهمیت است:
۱- مولف روایت دست اولی از نیاکان ،خانواده، خاطرات دوران کودکی، نوجوانی و جوانی و حوادث مهم زندگیش از آغاز تا ورود به هند به دست می دهد.
۲- او تصویر دقیقی از اوضاع سیاسی ایران در آغاز حمله افغانها و سقوط صفویه و ظهور نادر و سیاستهای خشن و سختگیرانه او ترسیم میکند که برای محققان و علاقمندان به تاریخ صفویه و افشاریه بسیار سودمند است. وی شرح حال بسیاری از دانشمندان علما، فقها، حکما و عرفای معاصرش را به اجمال آورده که در منبع دیگری نمی توان یافت. لذا به جرات می توان گفت که اگر اثر حاضر نبود نام بسیاری از علما و دانشمندان این دوره برای همیشه از صفحه تاریخ محو می شد.
این بخش از تاریخ و سفرنامه که به ترجمه علمای ایران و عراق اختصاص دارد در سلسله کتب تراجم در واقع حلقه اتصال بین ریاض العلمای میرزا عبدالله تبریزی اصفهانی و روضات الجنات سید محمد باقر خوانساری است که از این نظر شایان اهمیت است. جای خوشوقتی است که مرکز اسناد انقلاب اسلامی این اثر گرانقدر را که نوشته یکی از علمای برجسته و وارسته و مجاهد است و با مقدمات مبسوط و ملحقات سودمند دانشمند بزرگوار حضرت حجه الاسلام و المسلمین استاد علی دوانی تصحیح شده و در معرض استفاده خوانندگان محترم قرار میدهد. امید است که مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
448
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
کته کتاب
کته کتاب
1402/09/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ و سفرنامه حزین

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخ و سفرنامه حزین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک