رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تمدنهای اولیه و باستانشناسی خاستگاه آنها

تمدنهای اولیه و باستانشناسی خاستگاه آنها
امتیاز دهید
5 / 4
با 8 رای
نویسنده:
مترجم:
هایده معیری
امتیاز دهید
5 / 4
با 8 رای
در نزد مورخ و باستانشناس، تمدن به جوامع شهری دارای کتابت اطلاق میشود. اینچنین جوامعی نخست بار در دنیای قدیم در بین النهرین، مصر، جلگه هند و چین و در دنیای جدید در مکزیک، یوکاتان و پرو پدید آمدند. در اینجا گلین دانیل مسئله خاستگاههای این نخستین تمدنها را در پرتو دانش امروزی باستانشناسی بررسی می کند او متذکر میشود که تنها باستانشناسی را باید به عنوان راهگشای این مشکل پیشنهاد کرد زیرا که بقایای گزارشهای مکتوب تنها به پنج هزار سال پیش بر می گردد.
آیا هفت تمدن مذکور به نحوی با یکدیگر پیوند داشته اند؟ آیا کلیه آنها از مرکزی مانند سومر یا مصر، به همان گونه که بسیاری مورد بحث قرار داده اند، برخاسته اند؟ و آیا روندی که به پیدایش تمدن انجامیده یک بار و تنها همان یک بار در تاریخ بشری روی داده یا اینکه به طور مستقل در قسمتهای مختلف جهان اتفاق افتاده و آنگاه در ادوار معینی به خاطر تمانهای میان فرهنگهای مختلف تشریافته است؟ موارد مذکور پاره ای از موضوعات بسیار مهمی به شمار میروند که در این کتاب به بحث گذارده میشوند و در آن خاستگاههای تمدنهای دنیای قدیم و دنیای جدید به صورتی نو و پربار بررسی می گردد. دکتر گلین دانیل یکی از باستانشناسان و مورخان صاحب نام در زمینه ما قبل تاریخ است. او همچنین سردبیر روزنامه روزگار باستان و صاحب مجموعه رسالات مردمان و امکنه باستانی است وی نویسنده کتابهای مقابر گودالی شکل ماقبل تاریخی فرانسه، مقابر گودالی شکل ماقبل تاریخی در انگلستان وویلز و یکصد سال باستانشناسی، است. دکتر دانیل به خاطر پخش برنامه های تلویزیونیش درباره موضوعات باستانشناسی از معروفیت خاصی برخوردار است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
درباری
درباری
1402/08/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تمدنهای اولیه و باستانشناسی خاستگاه آنها

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تمدنهای اولیه و باستانشناسی خاستگاه آنها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک