رسته‌ها
روح ربانی - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
گزیده ای از نوشته ها، گفته ها و پاسخ به سوالات

پیشگفتار:
در تلاطم سهمگین زندگی هر کس به دنبال چیزی میگردد. تعدادی قلیل میدانند به دنبال چه هستند ولی متاسفانه عده کثیری فقط میگردند به هر چیزی چنگ میزنند، به هر دری می کوبند اما همچنان حیرانند، سرگردانند، تکلیفشان با خودشان روشن نیست. بین این عده قلیل و آن عده کثیر یک وجه مشترک وجود دارد و آن اینکه هر دو طالب آرامش اند. اما برای هر یک آرامش دارای معنایی متفاوت است دسته اول آرامش را در «الا بذکر الله تطمئن القلوب» میدانند و دسته دوم آن را در ثروت، قدرت، شهرت و نیز هر آنچه که میتواند یک انسان را به منجلاب نابودی بکشاند، جستجو میکنند. اینها ابزار را هدف قرار داده و فکر میکنند اگر به هر یک از این ابزارهای مادی برسند، آرامش خود و اهل خویش را بدست آورده اند، ولی هر چه بیشتر تلاش میکنند و بیشتر به این ابزارها دست می یابند، نه تنها به آرامش واقعی نمیرسند بلکه همیشه مضطربند، نگرانند، مشوش اند، انگار از چیزی در هراسند. پس بجای رسیدن هر روز دورتر و دورتر میشوند. حتی برخی به جایی میرسند که حاضرند تمامی دستاورد سالهای گذشته شان را یک جا بدهند اما لحظه ای آرامش واقعی دریافت کنند.
در این بین مردانی هستند که خود را از هر تعلقی رها کرده و به آرامش حقیقی دست یافته اند. اینها آرامش را نه در شهرت و نه در ثروت و نه حتی در قدرت در هیچ کدام از آنها نجسته اند بلکه با همنشینی با کلام وحی و رها کردن خود در بحر بیکران آیات خدا و تفکر در آفاق و انفس به چنین مقامی رسیده اند.
«رجال لا تُلهِیهِم تِجارَهٌ وَ لا بیع عن ذکر الله » (نور - (۳۷)
از ویژگی بارز این مردان داشتن روحی بلند و از نشانه های این روح بلند، همین آرامش واقعی است که در سایه سار حقیقت به آن دست پیدا کرده اند. اینها مشتاقانه راه رسیدن به آرامش حقیقی را در اختیار طالبان آن قرار میدهند. هم آنهایی که به واقع می خواهند تسلیم محض حضرت حق باشند.
این مردان گاه با سخن گفتن در جلسات مختلف برای عده ای معدود و گاه با نوشتن و انتشار مطالب برای مخاطبان بسیار، خواهان رساندن کلام حق به همه تشنگان حقیقت اند. روح ربانی از جمله این آثار است که از ذهن و روح کسی منتشر شده است که خود را خادم و شاگرد کلام وحی میداند. "میم را" سالهاست که خود را صید صیاد حقیقی کرده است. او روش درست خواندن کلام وحی و همچنین شیوه تفکر در آیات و کلمات حضرت حق را به طالبان واقعی آموخته و همچنان می آموزد.
روح ربانی حاصل سالها تلاش و غور در معارف وحی است. این کتاب صرفاً برای خواندن و گذر کردن نیست بلکه این کتاب باید با تامل و حتی بارها خوانده شود تا در روح و جان مخاطبانش بنشیند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
238
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
samira230767
samira230767
1402/09/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روح ربانی - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
روح ربانی - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک