رسته‌ها
گذرنامه تمدن بزرگ
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 12 رای
از مقدمه کتاب:
دهسال پرتلاش و پرجنب و جوش را پشت سر نهادیم. دهسال که در زندگی و تاریخ ملتها لحظه ای بیش بحساب نمیآید. چرا که تاریخ ملتها را با واحد قرون و اعصار می سنجند. اما همین دهسال برای ملت ما سرشار از پیروزیهای شگفت آفرین، سرشار از باروری و سازندگی بوده است. دهسالی که طی آن ملت ما بیش از یک قرن به پیش ناخت و نام خود را بر تارک نیمه دوم قرن بیستم ثبت کرد. پیروزیهای ملت ایران در نخستین دهه انقلاب چشمگیر و فوق العاده بود. در آستانه دهه دوم انقلاب، برنامه عمرانی پنجم، نیل به دوره تمدن بزرگ درخشان ترین ادوار زندگی ملت ایران را که شاهنشاه آریامهر رهبر انقلاب شاه و ملت، نخستین منادی و مبشر آن بوده اند تسریع کرد و بهمین جهت عنوان این کتاب را «گذرنامه تمدن بزرگ » انتخاب نمودم؛ زیرا برنامه پنجم در حکم گذرنامه ای را دارد که با اجرای آن در مرز تمدن بزرگ قرار میگیریم و برنامه ششم ویزایی است، برای وارد شدن به عصر طلائی تمدن بزرگ.
البته نیل باین آرزوی بزرگ در گرو دستهای سازنده و اندیشه های خلاق است و بهمین جهت است که با این مختصر بار دیگر تجدید عهد می کنیم، تا آنجا که نیروهای جسمی و قدرت اندیشه بما امکان میدهد، برای تحقق هر چه بیشتر آرمانهای انقلاب تلاش کنیم کاری کنیم که شایسته مواهب و عنایات عالی و انسانی رهبر بزرگ و آینده نگر انقلاب ایرانی باشیم...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
199
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1402/07/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گذرنامه تمدن بزرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
35
هر گاه دو نفر با هم درگیر شدند به احتمال
فراوان ، هر دو دارای تشابهاتی هستند
کم‌ پیش می آید که شما در خیابان مشاهده
کنید که مثلاً یک استاد دانشگاه با یک لات
بی سر و پا دست به یقه شده باشد
ضمنا اگر دنیا صاحب و سالار درست و حسابی
داشت به ملل چرقوز اجازه آشوب نمی داد
بی شک دست پنهان قدرتهای اقتصادی
پشت این قضایاست که دولت قطر ، فقط
زنجیره آخر و پیدای انست
میشود به ادعای 3500 سال قبل مردمی را از سرزمینشان اواره کرد (ادعای مالکیت یهود بر فلسطین)
ولی کسی همان غاصب و دزد و قاتل را تنبه کند تروریست است
همانطور که دزد و قاتل سزاوار مرگ است
کل صهیونیست های اسرائیلی سزاوار مرگ هستند
محک انسانیت غزه هست
شما امت‌گراها اگه عرضه داشتید و بزدل نبودید تا الان در غزه بودید! مردم فلسطین با تجاوز لشگریان اسلام زبان و دین‌شون عربی شد وگرنه با یهود هیچ تفاوتی در دی ان ای و ژنتیک ندارن. نکنه این محک علمی رو هم منکر میشی!!! وقتی تمام علم و آگاهیت محدود بشه به کتاب محمد، باید هم ملت فلسطین ندونن که با عموزادگان یهودی شون بیگانه نیستن.
فیلم ها و اسناد جنایت های وحشتناک گروهک تروریستی حماس پخش شده و موجوده. اونقدر جنایت کردن که روی داعش رو هم سفید کردن. اونقدر جنایت کردن که کشورهای منطقه هم پشت‌شون رو ول کردن. کشتن کودکان، تجاوز به زنان اسیر، لخت کردن زن کشته شده و چرخوندنش در خیابون های غزه، سر بریدن که از سنت های ایناست، حمله عمدی حماس دقیقاً در روزی که جشنواره موسیقی درحال برگزاریه و موشک انداختن بین اونا و چندین و چند مورد دیگه، از نظر قاتلین رژیم همگی مشروعه.
ابله، دزد که سزاوار مرگ نیست!!!! در دین شما دستش رو می برن! کلاً کشتن در خون شماست! شما اگه بویی از انسانیت برده بودید که حکم به درک واصل کردن اون حجاب‌بانی می دادید که آرمیتا گراوند رو به قتل رسوند. البته این طفلک معصوم از نظر خرافه‌پرست ها "فاسقه" و "فاحشه" دونسته میشه، روسپی خانه ی پُر حوری الله رو با دختران ایران اشتباه گرفتن!
قرار نیست امثال شما سرکوبگران داخلی که در داخل کشور مشغول کشتار مردمید، محک انسانیت رو تعیین کنید.
غزه به ملت ایران و سرمایه هاش هیچ ارتباطی نداره! ما خودمون درگیر زامبی های رژیم علی بابا و چهل دزد بغدادیم. مصر حتی قبول نکرد که پناهنده های فلسطینی رو قبول کنه.
این رو هم بگیم که گروهک تروریستی حماس مظلومیت فلسطین رو پایمال کرد!!!!!
به زودی هم این گروهک به درک واصل میشه تا یه بار دیگه ببینیم میاید برای قتل عام مردم غیرنظامی شربت و شیرینی بدید و به هم مبارک‌باد بگین!!!
انشای هر دو مورد ، شبیه به هم است !
احتمالاً ، خدای نکرده ، زبانم لال ، گوش شیطان کر ، . . . شما خود ایشان نیستید که از خودتان
دفاع می کنید ! ! ! !
بسمه تعالی . چون موضوع مورد بحث در ذیل این کتاب گذرنامه تمدن بزرگ ٬ مهم به نظر می رسد ٬ دیدگاهی در مورد آن می نویسم . پیام من درباره هجمه های غیر منصفانه و ناروا و ترور شخصیت کاربرSirRezaMuhamadani1402_2023 از طرف برخی به ویژه کاربر mehryad است . به نظر من ٬ سخنان mehryad مصداق بارز توهین و ترور شخصیت و غیر منصفانه است و این سخن های ناروا و توهین های بسیار زشت ٬ کاملا غیر موجه و غیر قابل قبول بوده و لایق خود کاربر mehryad است و بس . آنچه باعث تأسف و تأثر بیشتر می شود این است که برخی کاربران دیگر با لایک نظر mehryad ٬ از این توهین های بسیار زشت حمایت کرده اند . آیا این است آن فرهنگی که از آن دم می زنید و خود را اهل کتاب و مطالعه می دانید ؟ اگر چنین است این ضد فرهنگ فقط به درد خودتان می خورد و لا غیر .من به پروفایل آقای SirRezaMuhamadani1402_2023 مراجعه کردم و توضیحات و مشخصات فردی ایشان را که خودشان نوشته اند و نیز سایر دیدگاه های ایشان در سایت کتابناک را که در مورد کتاب های دیگر به غیر از این کتاب نوشته اند ٬ مطالعه نمودم و ایشان را فردی علاقه مند به کتاب های علمی و دارای نوشته های متین و زیبا و نیز شخصیت قابل احترام یافتم . چه طور بدون تحقیق و بررسی به خود تان اجازه دادید به ایشان توهین های زشت بکنید؟ به نظر من در این قضیه آقای رضا محمدانی کاملا مظلوم واقع شدند و من به همین دلیل وقت و زمان اختصاص داده و به دفاع از ایشان پرداختم . انشاءالله به وظیفه اسلامی و انسانی خودم عمل نموده باشم . خداحافظ
شما در انتخاب نام کاربریتان از همان قالبی استفاده کردید که آقای محمدانی استفاده کرده.
MRMuhamedRezaChehraq1402I2023
SirRezaMuhamadani11402_2023
حتما خودتان هم تایید میکنید این دو نام کاربری به طور عجیبی بهم شبیهند
ادبیات نوشتاریتان هم به شکل خیلی مشخصی شبیه ادبیات نوشتاری ایشونه
از نظر طرز فکر هم که کاملا یکطرفه طرفدار ایشان هستید. حتی این تعداد لایک شما را به فکر ننداخته که شاید توهین از ایشان بوده. یا حتی بدون توجه به توهین های آشکار ایشان من را توهین کننده میدانید
با توجه به دلایل بالا حاضرم شرط ببندم پشت هر دوی این حساب های کاربری یک نفر نشسته.
آقای محمدانی اگر جوابی داری با اکانت خودت بنویس
مقلد بودن عامل اصلی بدبختی ماست در حالیکه امام صادق ع می فرمایند
مَن دَخَلَ فی هذا الدِّینِ بالرِّجالِ أخرَجَهُ مِنهُ الرِّجالُ کما أدخَلُوهُ فیهِ ، ومَن دَخَلَ فیهِ بِالکِتابِ والسُّنَّةِ زالَتِ الجبالُ قَبلَ أن یَزولَ . حدیث
امام صادق علیه السلام : هر که از طریق [مجذوب شدن به شخصیت] اشخاص به این دین در آید همان اشخاص همچنان که او را به آن در آورده اند از آن خارجش کنند و کسى که از طریق کتاب و سنّت به این دین وارد شود ، کوهها بجنبند و او نجنبد (در عقیده و دینش متزلزل نشود) .
کتاب خوب و مفید چیست ؟ کتب ضاله چیست ؟
در سفر حج ، روحانی کاروان توصیه کرد
از سنی ها کتاب نگیرید چون گمراه کننده است
بی شک همین سفارش را مفتی سنی به
عربها هنگام سفر به ایران می کند !
و هر دو از آیه قرآن غافلند که می فرماید
بندگان خدا سخن را می شنوند و بهترین آنرا پیروی می کنند
در مکتب امام صادق نیز اینگونه بوده
دهریون در مسجد پیامبر حاضر شده و براحتی
نبوت و خدا را زیر سوال می بردند
ولی چون آن امام بزرگوار توان علمی داشت
به جای قمه کشی با آنها با منطق سخن می گفت
دوست عزیز ایمانی که از پای و بست خراب و خرافتیست با مطالعه کتاب مخالف مثلاً بد ، گمراه می شود .....
با عرض سلام به عوامل محترم سایت کتابناک . در پاسخ به کاربر mir1100010 که به جای استدلال صحیح و درست ٬ در پیام خود ٬ به این جانب توهین نموده است ٬ در این فرصت به دست آمده ٬ پیامی می نویسم . در آغاز باید بگویم که لابد اگر ما نظرات موافق و. باب میل ایشان و دوستان و موافقان ایشان ارائه بدهیم ٬ لابد عقل ما سر جایش است و در غیر این صورت نه . این جانب سواد کافی دارم و کتاب های زیادی خوانده ام و از بسیاری از علوم و دانش های مختلف اطلاعات و آگاهی های مناسبی دارم . حتی من در معرفی خودم دراین سایت در چند ماه قبل نوشتم ٬ یک علاقه مند به کتاب و کتابخوانی . و تا کنون تقریبا ۳۰ PDF کتاب شاید هم بیشتر از این سایت دانلود نموده ام و اصلا هدف اصلی من از عضویت در این سایت همین بوده است .من بیش از هزاران کتاب به صورت PDF و تعداد قابل قبولی کتاب چاپی قدیمی و جدید در دسترس دارم و بسیاری از آن ها را خوانده ام . و می دانم که کتاب دوست اوقات تنهایی و حتی می توان گفت بهترین دوست انسان است و کتاب غذای روح بشر است اما نه هر کتابی بلکه کتاب خوب و مفید . آن وقت شما در پیام خود دم از کتابخوانی می زنید گویا که ما اصلا کتاب را نمی شناسیم . در همین جا می گویم از نظر ما پیروان دین مبین اسلام ٬ قرآن کلام الله است و کتاب هدایت و سعادت نوع بشر است در همه ادوار و زمان ها پیامبر اسلام ٬ حضرت محمد (ص) در زمان خسروپرویز ساسانی ٬ در واقع تمام ایرانی ها را در تمام دوران ها و زمان ها به دین اسلام دعوت فرمودند و این افتخاری بزرگ برای ایرانیان مسلمان در همیشه تاریخ است . بر خلاف نظر شما که به خیال باطل خودتان اسلام را در آخر کار خود می پندارید ٬ این دین که بهترین ادیان و عقاید است همیشه در حال پیشرفت و برتری است و هیچ عقیده و دینی بر آن برتری نخواهد یافت ..من افرادی مانند شما را نه تنها نادان و هتاک بلکه بسیار خطرناک می دانم که اگر از قانون و عاملان اجرای آن نترسید و فرصت به دست بیاورید از هیچ کار زشت و بد و ضد انسانی فروگذار نخواهید کرد و تنها به. فکر منافع شخص خودتان خواهید بود . چون ایمان ندارید و تنها ایمان به خداوند متعال و داشتن دین صحیح است که انسان را حتی در خلوت و تنهایی از کارهای زشت و بد و نیز از تضییع حقوق دیگران باز می دارد و گرنه خودخواهی در وجود انسان پایانی ندارد و بلکه بنابر روایات اسلامی بزرگترین دشمن هر انسان نفس خود اوست که او را به کارهای بد وا می دارد . ان شاءالله خداوند شر شما افراد بی دین و خطرناک را به خودتان برگرداند و مردم مسلمان ایران را از دست شما مصون بدارد که با این افکار و عقاید نادرست و غلط از همه گمراه تر و از همه خطرناک تر و از همه بدتر خود شمایید بروید در پی اصلاح کردن خودتان باشید نه گمراه کردن و از راه صحیح خارج نمودن دیگران . والسلام ..
شما کلا نظراتت یشتر شبیه انشای یه بچه نوجوانه که وقتش رو پای اخبار صدا و سیما میگذرونه.
تو نه ادب میفهمی نه احترام. چون افراد یا تفکر مورد علاقه ات فوحش میخوره حرف از ادب میزنی وگرنه تو همین پیغام ها به کسانی که مثل خودت فکر نمیکنند میگی نمیفهمند و راهشان راست نیست و بجه خلف پدر مادر نیستند.
تو با این سطح فکرت اصلا نظر ندی برای همون تفکری که ازش دفاع میکنی بهتره
شعری از نظامی در وصف دکان‌داران مذهب :
ای مدنی برقع و مکی نقاب
سایه نشین چند بود آفتاب
گر مهی از مهر تو موئی بیار
ور گلی از باغ تو بوئی بیار
منتظران را به لب آمد نفس
ای ز تو فریاد به فریادرس
سوی عجم ران منشین در عرب
زرده روز اینک و شبدیز شب
ملک برآرای و جهان تازه کن
هردو جهان را پر از آوازه کن
سکه تو زن تا امرا کم زنند
خطبه تو کن تا خطبا دم زنند
خاک تو بوئی به ولایت سپرد
باد نفاق آمد و آن بوی برد
باز کش این مسند از آسودگان
غسل ده این منبر از آلودگان
دین تو را در پی آرایشند
از آرایش و پیرایشند
پس که ببستند بر آن برگ و ساز
گر تو ببینی نشناسیش باز
خانه غولند بپردازشان
در غله دان عدم اندازشان
کم کن اجری که زیادت خورند
خاص کن اقطاع که غارتگرند
ما همه جسمیم بیا جان تو باش
ما همه موریم سلیمان تو باش
از طرفی رخنه دین میکنند
وز دگر اطراف کمین میکنند
شحنه توئی قافله تنها چراست
قلب تو داری علم آنجا چراست
یا علیی در صف میدان فرست
یا عمری در ره شیطان فرست
شب به سر ماه یمانی درآر
سر چو مه از برد یمانی برآر
با دو سه در بند کمربند باش
کم زن این کم زده چند باش
خلوتی پرده اسرار شو
ما همه خفتیم تو بیدار شو
ز آفت این خانه آفت پذیر
دست برآور همه را دست گیر
هر چه رضای تو بجز راست نیست
با تو کسی را سر وا خواست نیست
گر نظر از راه عنایت کنی
جمله مهمات کفایت کنی
سیاوش گرامی! به گمانم این شعر اصلی نیست. گویا متن درست آن اینست:
ای مدنی بُرقِع و مَکی نقاب
سایه نشین چند بود آفتاب
گر مهی از مهر تو موئی بیار
ور گلی از باغ تو بوئی بیار
منتظران را به لب آمد نفس
ای ز تو فریاد به فریادرس
سوی عجم ران منشین در عرب
زرده روز اینک و شبدیز شب
ملک برآرای و جهان تازه کن
هردو جهان را پُر از آوازه کن
سکه تو زن ،تا اُمرا کم زنند
خطبه تو کن تا خطبا دم زنند
خاک تو بوئی به ولایت سپرد
باد نفاق آمد و آن بوی برد
باز کش این مسند از آسودگان
غسل ده این منبر از آلودگان
خانه غولند بپردازشان
در غله دان عدم اندازشان
کم کن اجری که زیادت خورند
خاص کن اقطاع که غارتگرند
ما همه جسمیم بیا جان تو باش
ما همه موریم سلیمان تو باش
از طرفی رخنه دین میکنند
وز دگر اطراف کمین میکنند
شحنه توئی قافله تنها چراست
قلب تو داری علم آنجا چراست
یا علیی در صف میدان فرست
یا عمری در ره شیطان فرست
شب به سر ماه یمانی درآر
سر چو مه از برد یمانی برآر
با دو سه در بند کمربند باش
کم زن این کم زده چند باش
پانصد و هفتاد بس ایام خواب
روز بلندست به مجلس شتاب
خیز و بفرمای سرافیل را
باد دمیدن دو سه قندیل را
خلوتی پرده اسرار شو
ما همه خفتیم تو بیدار شو
ز آفت این خانهٔ آفت پذیر
دست برآور همه را دست گیر
هر چه رضای تو به جز راست نیست
با تو کسی را سر وا خواست نیست
گر نظر از راه عنایت کنی
جمله مهمات کفایت کنی
دایره بنمای به انگشت دست
تا به تو بخشیده شود هر چه هست
با تو تصرف که کند وقت کار
از پی آمرزش مشتی غبار
از تو یکی پرده برانداختن
وز دو جهان خرقه درانداختن
مغز نظامی که خبر جوی تست
زنده دل از غالیه بوی تست
از نفسش بوی وفائی ببخش
ملک فریدون به گدائی ببخش
نظامی » خمسه » مخزن الاسرار » بخش ۸ - نعت سوم
با ادب و احترام و سپاس
با عرض سلام به عوامل سایت محترم کتابناک .. از دوستان گرامی مانند کاربر Khwanirath و کاربر HamedOpeth که زحمت کشیده و از دین اسلام در این سایت کتاب دفاع می نمایند و پاسخ افراد بی ادب ونادان و یا مغرض را می دهند ٬ تشکر و قدردانی می نمایم . انشاءالله همیشه در مسیر حق و حقیقت باقی بمانند و. موفق و مؤید باشند . در پاسخ به افراد بی ادب و نادان که فقط توهین کردن و هتاکی را بلدند و بنا به قول الله عز شأنه در قرآن کریم ٬ نه علمی دارند و نه کسی را به راه حق و صحیح هدایت می کنند و نه کتاب روشنی(هدایتگری) دارند به نظر من می توان این شعر را گفت : از خدا جوییم توفیق ادب / بی ادب محروم ماند از لطف رب / بی ادب تنها نه خود را داشت بد / بلکه آتش در همه آفاق زد / شعر از مولوی بلخی . خداحافظ
پس با این حساب ، جوانانی که در مکه
به پیامبر اسلام ایمان آوردند
نمک خوردند و نمکدان شکسته و به عقاید
و آداب و رسوم پدران خود پشت کردند !
من با جوانان عزیز و خوبی از این دست
آشنایی دارم
آنها فکر می کنند با اسلام مخالفت می کنند
در حالیکه اگر پیامبر زنده شود با این خرافات
که به دین بسته اند مبارزه می کند
و شک نکنید همین جوانان پاک اولین
پیروان او خواهند بود
و فقها و پیرها. اولین دشمنان او
گذرنامه تمدن بزرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک