رسته‌ها
تصویر بزرگ
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 7 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 7 رای
درباره خواستگاه‌ حیات، معنی داشتن و خود جهان

شان کرول از پیش به خاطر نوشته های زیبا و روشنش درباره چالش برانگیزترین برداشتها در فیزیک مدرن در سطح بین المللی تحسین شده بود. او با استفاده از ذکاوت خارق العاده اش نه تنها در باره بوزون های هیگز و ابعاد اضافی بلکه درباره عمیق ترین مسائل شخصی از قبیل ما کجا هستیم؟ ما کی هستیم؟ آیا احساسات، باورها امید و رؤیاهای ما در نهایت در خلاء جهانی بی معنی هستند؟ بعنوان یکی از بزرگترین متفکران اومانیست نسل خودش ظاهر شده است. آیا هدف و معنی انسانها فراخور یک دیدگاه علمی از جهان است؟
در فصلهای کوتاهی مملو از حکایتهای مسحور کننده تاریخی، حاشیه رفتن های شخصی و به نمایش گذاشتن های موشکافانه خوانندگان تفاوت بین طرز کار جهان در سطح کوانتومی سطح کائناتی، و سطح انسانی و بعد از آن چگونگی پیوند هر یک با دیگری را - یاد میگیرند. ارائه اصولی که هدایت کننده انقلاب علمی از داروین و آنشتاین گرفته تا خاستگاه حیات و جهان که کرول به نمایش گذاشته، بطور خیره کننده ای منحصر به فرد است. کرول نشان میدهد که چگونه یک سیلی از اکتشافات در چند صد سال اخیر دنیای ما را تغییر داده و واقعاً چه چیزی برای ما اهمیت دارد. عظمت فضا و زمان زندگیهای ما را طوری تحقیر کرده که هرگز چنین نشده بودند، اما قدرت ما برای فهم و معنی دادن به زندگی آن را باز خرید کرده است.
کتاب تصویر بزرگ یک دیدگاه بی سابقه ی علمی و پیروزی ای است که سالها در قفسه های کتاب در کنار کارهای امثال استیفن هاوکینز کارل سیگن دنیل دنت و ای او ویلسون باقی خواهد ماند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
430
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ملا ممدجان
ملا ممدجان
1402/07/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تصویر بزرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
12 مگابایت
تصویر بزرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک