رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ضیافت بهشتی
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
۷۰۰ دستور تهیه غذا از ملل مختلف
آشپزی گیاهی برای تداوم سلامتی با روش آیورودا

از پیشگفتار:
ضیافت بهشتی کتابی است ویژه که غذا را با تمام تنوع ذائقه پسند آن از دیدگاهی بالاتر و مهمتر از وسیله ای صرفاً برای ادامه حیات مطرح می کند. مطالب کتاب نشان می دهد چگونه با هر انتخاب آگاهانه و هدفمند در مصرف مواد غذایی می توانیم گامی به سوی تعادل و سلامت جسمی که شالوده آرامش و راحتی ذهن است برداریم. استمرار این روند نهایتاً به مبنای ارزشی خاصی منتهی می شود که در آن انسان از صورت فردی که عمدتاً حواسش هدایت کننده او در کل امور زندگی و از جمله انتخاب غذاست. به فردی تحول می یابد که خرد و آگاهی، هادی او در همه گزینه هایش می شود و در طی زمان و به آرامی با توجه به نوع و چگونگی تهیه و صرف غذا تطوری در نگرش و گرایشات فرد ایجاد می شود - به نحوی که تدریجاً تامل در ارزشهای ماندنی تر به مشغول ماندن در جنبه های گذرای زندگی رجحان می یابد.
از جمله این انتخابهای آگاهانه ترجیح مصرف غذای پاک است یعنی تغذیه ای که شامل موادی کاملاً طبیعی و بری از کلیه آلاینده ها از قبیل کودها و سموم شیمیایی فرآوردههای تغییر ژنتیک یافته و افزودنیهای غیر مجاز باشد و سرانجام از انتخابهای بسیار مهم دیگر، ترجیح غذای گیاهی است بخصوص سبزیجات غلات و حبوبات و میوه جاتی که بطور طبیعی و ارگانیک به عمل آمده اند.
در حال حاضر از جهات مختلف علمی و پزشکی میشنویم که کاهش مصرف گوشت قرمز درجهت حفظ سلامت جسمی ضروری است ولی احتمالاً کمتر به تاثیر مصرف گوشت قرمز در روحیه و گرایشات آدمی فکر کرده ایم. با در نظر گرفتن این اصل که هر آن چه خورده می شود تاثیری همه جانبه در ذهن و بدن ایجاد می کند، این بسیار اهمیت پیدا می کند که غذا را آگاهانه انتخاب کنیم و متوجه باشیم که غذا کیفیت خود را چه پاک و چه ناپاک به بدن و ذهن منتقل می کند و بدین ترتیب در کیفیت وجود ما تاثیر می گذارد.
با ملاحظات فوق این کتاب چیزی بیش از یک کتاب معمولی گیاهخواری است که دستورات غذائیش از نقاط مختلف دنیا گردآوری شده است زیرا منطبق با آیورودای ماهاریشی می باشد که یک سیستم پزشکی کهن با قدمت پنج هزار ساله است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1402/06/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ضیافت بهشتی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ضیافت بهشتی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک