رسته‌ها
بوشهر: شهر - بندر خلاق آینده
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
در این کتاب به بررسی برخی از شهرهای خلاق دنیا از دید یونسکو پرداخته شده و تلاش شده نقشه راهی باشد برای تبدیل بندر بوشهر به شهر-بندر خلاق در آینده.

از پیشگفتار کتاب:
در رهگذار پر آشوب جهان و در افت و خیزهای امواج نهان آن، حرکت و مسیر انسانهای اهل فضل میتواند به مثابه زورقی باشد آرام و هموار که همچون حرکت قویی بر یک دریاچه، آن قدر به هنگام و هدفمند است که تصویری بی بدیل از معنای بودن در ذهن می نشاند و نگاه انسان را به فضای پیرامونش ژرفا می بخشد.
از دغدغه های همواره چنین انسانهایی رسیدن به ایمنی ساحل و تماشای عظمت و وسعت در فراسوی دنیای ساحل است. دوست و استاد بی همتایم دکتر ایرج نبی پور (پیرمرد دریا) مصداق زیبا و تمامی است در این قلمرو
این استاد بینظیر از بزرگانی است که در بسیاری از پهنه های علم و دانایی از جمله علوم پزشکی علوم زیست پزشکی زیست فناوری دریایی و ... زبردست و چالاک است. وی موسس مراکز تحقیقاتی مختلف در سطح ملی و عضو کمیسیونهای برجسته علمی و طبی در سطح بین المللی بوده و از چهره های ماندگار و پرافتخاری است که از خطهٔ گرم و مهربان بوشهر شهر دلهای دریایی بالیده است و صدرنشین ملک پهناور علم و اندیشگی است. کتاب حاضر، یکی دیگر از آثار ارزشمند ایشان است که نمونه ای زیبا و خاطرپذیر از اندیشه و قلم استاد فرزانه دکتر ایرج نبی پور است و یادگاری از علاقه بسیار ایشان به شهر بوشهر (شهر - بندر خلاق آینده) و تبدیل شدن آن به شهری زیست پذیر و جاذب برای همگان.
افق نگاه لطیف به این مقوله مهم در جهان معاصر که شهرها مکان اصلی کار و زندگی اند و بخش عمده ای از انسانها در جهان امروز توجه به کیفیت زندگی، شرایط، امکانات و نیازهای فردی و زیستن در شهری بهتر و زیست پذیرتر برایشان حایز اهمیت بسیار است، میتواند ضرورت مفهوم زیست پذیری را بیان کند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
94
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1402/07/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بوشهر: شهر - بندر خلاق آینده

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بوشهر: شهر - بندر خلاق آینده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک