رسته‌ها

فارسی سال اول دوره راهنمایی تحصیلی - سال ۱۳۷۳

فارسی سال اول دوره راهنمایی تحصیلی - سال ۱۳۷۳
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
کتابی که پیش رو دارید حاصل بررسیها و مطالعات پیگیری است که در آنها به نیازهای عاطفی تواناییهای ذهنی و ویژگی های شناختی دانش آموز دوره راهنمایی توجه شده است همان طور که ملاحظه می کنید شیوه تدوین کتاب با کتابهای قبلی متفاوت است. در نتیجه تدریس آن نیاز به آگاهی هایی دارد که از طریق کتاب روش تدریس و تشکیل کلاسهای آموزش ضمن خدمت تأمین خواهد شد. بعضی از ویژگیهای عمده کتاب فارسی اول راهنمایی بدین قرار است:
۱- کتاب به هفت فصل تقسیم شده است که هیچ یک جدا از اهداف عمده زبان آموزی و آموزش ادبیات نیست وحدت موضوع مربوط به فصل بندی در نظم ذهنی دانش آموز موثر بوده امکان انتخاب متون متعدد در مورد موضوع واحد را محدود می کند.
۲ - کتاب سیری تقریبی از ساده به مشکل دارد. ملاک مشکل بودن به رغم تصور غالب فقط مربوط به واژگان نیست بلکه این سیر در حوزهٔ مفاهیم، تمرینها نگارش دستور زبان و نکات ادبی نیز رعایت شده است. ارتباط مطالب کتاب اعم از متون دستور، نگارش و نکات ادبی حفظ شده است. مثلاً دانش آموز در درس دستور زبان ابتدا جمله را می خواند و نخستین درس نگارش را نیز با جمله شروع می کند. بدین ترتیب درس ها به صورت یک کل واحد به هم پیوسته ارائه می شوند. به همین دلیل تدریس تمام مواد کتاب الزاماً به عهده یک دبیر خواهد بود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
202
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1402/06/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فارسی سال اول دوره راهنمایی تحصیلی - سال ۱۳۷۳

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتاب فارسی دوم راهنمایی دهه ۷۰ هم موجوده؟
فارسی سال اول دوره راهنمایی تحصیلی - سال ۱۳۷۳
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک