رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

پیش از سپیده دم: کشف تاریخ گمشده نیاکان ما

پیش از سپیده دم: کشف تاریخ گمشده نیاکان ما
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نیکلاس وید در این کتاب با بهره‌گیری از علوم مختلف و شاخه‌های علمی مرتبط با انسان، به مسئله انسان شدن پرداخته است. او یافته‌های تازه و دست اول این علوم را حول محور ژنتیک گذاشته و با ترکیب ناب و بدیع این دستاوردها به نتایجی رسیده که منتقدان را تحت تاثیر قرار داده است. وید در این کتاب تلاش کرده تا با پیوند تحولات زیستی- فرهنگی دوره‌های قدیمی‌تر تاریخ بشر با دوره‌های تازه‌تر، نشان دهد که نه‌تنها سازوکارهای انتخاب طبیعی در گذشته‌های دور متوقف نشده بلکه به‌احتمال، این سازوکارها یکی از اصلی‌ترین عوامل در شکل دادن به وضعیت تاریخی- اجتماعی امروز بشر است. او نشان داده پدیده‌هایی مثل پیدایش زبان، هنر، دین، یکجانشینی و اهلی‌کردن به واسطه یک سری پیش‌سازگاری‌های ژنتیکی انجام شده و حتی برخی از الگوهای رفتاری و فرهنگی کاملا مدرن مثل توانایی هضم لاکتوز در برخی از جمعیت‌ها و یا استعداد برخی از مردم آفریقا در ورزشی خاص، در گرو داشتن سخت‌افزارهای ژنتیکی- زیستی متناسب است.
کتاب پیش از سپیده‌دم، کشف تاریخ گمشده نیاکان ما یکی از صدها کتابی است که در دهه‌های اخبر با رویکرد فرگشت‌مدارانه در مورد نقش عوامل ژنتیکی و زیستی در تعیین الگوهای رفتاری بشر نوشته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
shahroozsam
shahroozsam
1402/04/25

کتاب‌های مرتبط

تبیین جهان و انسان
تبیین جهان و انسان
4.2 امتیاز
از 263 رای
میمون برهنه
میمون برهنه
4.6 امتیاز
از 83 رای
همه فرداها
همه فرداها
4.4 امتیاز
از 7 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پیش از سپیده دم: کشف تاریخ گمشده نیاکان ما

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پیش از سپیده دم: کشف تاریخ گمشده نیاکان ما
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک