رسته‌ها
برادرم جادوگر بود
امتیاز دهید
5 / 4
با 125 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 125 رای
راوی داستان بلند "برادرم جادوگر بود" اثر اکبر سردوزامی "من" است. این "من" آدمیانی‌اند هویت‌گم‌کرده در جامعه‌ای سراسر تضاد و عقده. سردوزامی نیشتر بر دُمل‌های عقده می‌زند تا خون و چرک آن آشکارتر گردند. او همه ما را با خود به دادگاهی می‌کشاند که قاضی و متهم کسی نیست جز "من".
"برادرم جادوگر بود" روایت سردوزامی‌ست از جوانمرگی، دوستی، عشق، به زیر پا گذاشتن تمامی ارزش‌های انسانی و سیاست در کشوری به نام ایران. فریادی‌ست و یا هق‌هق گریه‌ای از عمق که هم‌چون نعره‌ای صدای آن توفنده و پیچان، هم‌چنان شنیده می‌شود. چون شلاقی با تمام نیرو بر همه زخم‌های تاریخ هستی ما فرود می‌آید تا تابوشکنی کند و بر زبان‌نرانده‌ها را آشکار سازد. می‌توان نام داستان بلند، رمان، خاطره‌نویسی، نقد یا حتی گزارش‌نویسی و یا روایت بر آن گذاشت. "برادرم جادوگر بود" همه این‌ها را در خود دارد، بی‌آن‌که یکی از آن‌ها باشد. و این از برجستگی‌ها و ارزش‌های آن است. این از ویژگی‌های سردوزامی‌ست که می‌کوشد از هر نوشته‌ای یک متن ادبی بسازد.
"برادرم جادوگر بود" داستان فرودستان است در برابر فرادستان؛ داستان فرودستانی که می‌دانند صاحب قدرتی نیستند، اما می‌کوشند خدای خود شوند و علیه خدایان سر به شورش برمی‌دارن.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
166
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Abroon
Abroon
1389/05/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی برادرم جادوگر بود

تعداد دیدگاه‌ها:
3
با تشکر از مدیریت محترم که لطف نکردند و این کتاب(!) هنوز پا برجاست!!!!;-(
بد ترین کتاب ممکن . نه معلومه که شعره یا ک...شعر حیف وقت
برادرم جادوگر بود
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک