رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
ابن الوقت
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
کتاب ابن‌الوقت اثر یوسف انصاری، روایتگر سرگشتگی انسان امروز است، انسانی که مفهوم هویت خویش را در زندگی روزمره خود نمی‌یابد و با سفر به گذشته و یادآوری خاطرات ریز و درشت خویش نمی‌تواند از دل این خاطرات مفهومی برای خود بسازد.
رمان ابن‌الوقت، داستان مردی است که پیش از مهاجرت به زادگاه خود برمی‌گردد تا برای آخرین‌بار برخی خاطره‌ها را مرور کند تا بلکه این‌گونه بتواند از همه‌ی خاطره‌ها و تعلقات عاطفی دل بکند و برود. ابن‌الوقت در یک سخن داستان تردید میان گریز است و رجعت؛ ماندن میانِ فرار از خویشتن و بازگشت به خویشتن.
راوی ابن‌الوقت آن‌قدر از کسانِ دیگر می‌گریزد تا دایره‌ی این گریز به خود وی هم می‌رسد و ناچار در پایان‌بندی تکان‌دهنده‌ی رمان، به از‌خود بیگانگی و بی‌خویشی تن می‌سپارد. در حقیقت در تأویلی فلسفی از رمان، آدمی که می‌خواهد با فرار از دیگران و محیطش به درک تازه‌ای از جایگاه خود در هستی برسد به نتیجه‌ای متناقض‌وار تن می‌دهد و به این ترتیب خود را گم می‌کند. او پیش از مهاجرت، از تهران به زادگاهش باز‌می‌گردد و در عین توصیفی شاعرانه از تبریز، می‌خواهد از مسیرِ شهری که گذشته‌ی وی را تعریف می‌کند به درکی از خویشتن برسد که البته چنان‌که اشاره شد در پایان نافرجام می‌ماند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Miladdri
Miladdri
1402/03/15

کتاب‌های مرتبط

گل آقا
گل آقا
4.4 امتیاز
از 8 رای
بحران
بحران
4.2 امتیاز
از 10 رای
لباس رسمی ترس: مجموعه قصه
لباس رسمی ترس: مجموعه قصه
4.6 امتیاز
از 25 رای
بحر طویل های هدهد میرزا
بحر طویل های هدهد میرزا
4.7 امتیاز
از 60 رای
گلدن آرک
گلدن آرک
3.8 امتیاز
از 13 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ابن الوقت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ابن الوقت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک