رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جامعه سالم
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
مترجم:
اکبر تبریزی
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
از پیشگفتار
این کتاب دنباله کتاب «گریز از آزادی» است که ۱۵ سال پیش نوشته شد. در کتاب گریز از آزادی سعی کردم نشان دهم که هدف جنبشهای توتالیتری فرار از آزادی ای است که انسان در دنیای کنونی بدست آورده است. انسانی که از قیود قرون وسطائی رها شده بود ولی آزادی لازم را برای بنا کردن زندگی ای که بر بنیاد خرد و عشق باشد نداشت. لذا بمنظور کسب امنیت و آرامش به پیشوا، برتری نژاد و یا کشور تسلیم شده بود. در کتاب «جامعه سالم» کوشش کرده ام نشان دهم که زندگی در دموکراسی قرن بیستم نیز از چندین نظر نوشی دیگر گریز از آزادی است. و تجزیه و تحلیل این گریز مبتنی بر از خود بیگانگی موضوع عمده این کتاب است.
«جامعه سالم» از لحاظ دیگری نیز هم ادامه «گریز از آزادی» و هم تا حدی دنباله کتاب انسان برای خویشتن است. در هر دو کتاب مکانیسم روانشناسی را که منظور اصلی است مورد بحث قرار داده ام در «گریز از آزادی» به خصوصیت قدرت گرائی (سادیسم مازوخیسم و غیره) پرداخته ام. در کتاب «انسان برای خویشتن» جهت گیریهای مختلف خوی و منش را که جانشین نظریه فروید درباره «لیبیدو» است بیان داشته ام در کتاب حاضر سعی کرده ام بطور سیستماتیک مفهوم اساسی آنچه را که من تحلیل روانی اومانیستیک نامیده ام روشن سازم. بدیهی است نظراتی که در گذشته بیان شده کنار گذاشته نشده اند ولی درباره آنها به اختصار سخن گفته ام تا امکان کافی برای ابراز نتایج مشاهدات و تفکرات سالهای اخیرم فراهم آید...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1402/03/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جامعه سالم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
جامعه سالم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک