رسته‌ها

محمدعلی فروغی و ساختارهای نوین مدنی

محمدعلی فروغی و ساختارهای نوین مدنی
امتیاز دهید
5 / 3.2
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 3.2
با 13 رای
کتاب محمد علی فروغی و ساختارهای نوین مدنی اثر علی اصغر حقدار جلد چهارم از مجموعه اندیشه‌های ایرانی است. در این کتاب نگاهی می‌کنیم به مجموعه فعالیت‌های مختلفی که او در راستای پیشبرد اهداف خود و اعتلای ایران انجام داده است.
ذُکاءُالمُلک، یا همان محمد علی فروغی معروف را همه ما احتمالا به تصحیحی می‌شناسیم که از دیوان سعدی انجام داده است و در خانه‌های ما جای دارد. اما او تنها یک مصحح متون ادبی نبود. ذکاءالملک ملی‌گرا، تجددخواه، روشن‌فکر، مترجم، ادیب و سخن‌شناس، فیلسوف، تاریخ‌دان، روزنامه‌نگار، سیاست‌مدار، دیپلمات، نماینده و رئیس مجلس، وزیر و نخست‌وزیر ایران بود و نقش او را در جریان روشنفکری ایران نمی‌توان کمرنگ انگاشت.
محمد علی فروغی فرزند محمد حسین فروغی است که خود، یکی از ادبای سرشناس ایران است. او نماینده و رئیس مجلس بوده و همچنین مدتی در سمت وزارت و نخست وزیری نیز فعالیت کرده است. از جمله فعالیت‌های ماندگار فروغی، پایه‌گذاری فرهنگستان ایران و کمک در تاسیس دانشگاه تهران است.
علی اصغر حقدار در کتاب محمد علی فروغی و ساختارهای نوین مدنی نگاهی به زندگی و فعالیت‌های این چهره شاخص ادبی کرده است. او در این کتاب بررسی کامل و جامعی از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی او انجام داده است تا نقش او را در پیشبرد جریان‌های فرهنگی در ایران، واضح کند و از سوی دیگر، نشان دهد که چرا لقب روشنفکر به راستی بر قامت چنین مردی، برازنده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
170
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ملا ممدجان
ملا ممدجان
1402/03/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی محمدعلی فروغی و ساختارهای نوین مدنی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
زندگی نامه یک فراماسون!
فراماسون بود یا نه نمی دانم اما می دانم که یک ادیب و فیلسوف درجه یک بود که وطنش را دوست داشت و می دانست که ایران تاب جنگ با ابرقدرتها را ندارد اما باید کشورمان را به هرنحوی شده حفظ کنیم !
از کتابناک ممنون بابت گذاشتن این کتاب مفید. در همان صفحه مدخل، جمله ای از کانت دارد که این تکه اش نمادین است: "نابالغی ، آسودگی است."
محمدعلی فروغی و ساختارهای نوین مدنی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک