رسته‌ها

کیهان بچه ها - شماره ۱۰۹۷ - فروردین ۱۳۵۷

کیهان بچه ها - شماره ۱۰۹۷ - فروردین ۱۳۵۷
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 10 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 10 رای
کیهان بچه‌ها مجله‌ای ویژهٔ کودکان است که مؤسسهٔ کیهان آن را به عنوان قدیمی ترین مجله کودک و نوجوان ایران از تاریخ پنج شنبه ششم دی‌ماه سال ۱۳۳۵ در تهران منتشر کرده‌است. نخستین سردبیر این نشریه نویسنده معاصر جعفر بدیعی بود. این هفته‌نامه از سال ۱۳۵۷ و بعد از پایان اعتصابات سراسری مطبوعات، سری جدید خود را آغاز نمود. جعفر بدیعی صاحب‌امتیاز و سردبیر و عباس یمینی شریف مشاور این مجله بودند.
سکان هدایت کیهان بچه‌ها از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۹۲ بر عهدهٔ امیرحسین فردی بود که توانست با فراخوان نویسندگان کودک و نوجوان از هر طیف، سن و سلیقه، دوران درخشان این هفته‌نامه را خلق کند که تربیت بسیاری از نویسندگان پرتوان و خلق بسیاری آثار فاخر حوزهٔ کودک و نوجوان، یادگار آن دوران بوده‌است.
داستان‌های دنباله‌دار برای کودکان و داستان‌های مصور و جدولِ کودکان از قسمت‌های جالب این مجله بود. ضمیمهٔ شاپرک، که مخصوص خردسالان است نیز همراه کیهان بچه‌ها و در صفحات میانیِ آن چاپ می‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
32
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
سیدمحسن
سیدمحسن
1401/06/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کیهان بچه ها - شماره ۱۰۹۷ - فروردین ۱۳۵۷

تعداد دیدگاه‌ها:
13
با درود فراوان
خواندن شماری از دیدگاه ها مایه تحیر و تاسف است. سوال من این است که چطور ایام کودکی خود را به این آسانی فراموش کرده اید؟ و حالا هم چه کسی به شما اجازه داده برای کودکانی که ابدٱ درکشان نمی کنید نسخه بپیچید؟ مطالب بسیار آموزنده و مناسب برای کودکان را که توسط متخصصین مربوطه گلچین سده بودند را نفی می کنید، اما برای آن هیچ جایگزینی بجز همان مکررات بی اثر هزاران بار شنیده شده پیشنهاد نمی کنید؟ کیهان بچه ها بعد از انقلاب به درک اسفل السافلین ساقط شد. خودتان مقایسه کنید. از دست اندرکاران این سایت نهایت سپاس و قدردانی دارم. اگر اطلاعات عمومی دارم، از مطالعه همین مجله در طی تحصیلات ابتدایی ام بوده، وگرنه شماره های بعدی همه پوچ...
سلام و درود
وتشکر از ابراز لطف دوستان
خودم از مشتریان پر و پا قرص مجله بودم. بعد از انقلاب و در دهه 60 با دوستان گروهی می خواندیم. آرشیوی هم درست کردیم که هنوز موجود است. ولی باور کنید برای بچه های امروز قابل استفاده نیست.
سلام
آپلود مجلاتی مانند کیهان بچه ها در کتابناک صرفا جهت یادآوری خاطرات کودکی و گذشته بوده و از اینکه این بار باعث سو تفاهم و یا بحث هایی شده است متعجبم و به عنوان آپلود کننده اندکی شرمنده.
خسته و نباشید و به هیچ عنوان احساس شرمندگی نکنید... بسیار لطف کردید و ممنون
بعضی خود را قیم می پندارند یا فکر می کنند مخاطبان نادان هستند
لطفآ واضح تر بیان فرمایید. منظورتان چیست ؟
سلام
در مجلات کیهان بچه های قبل از انقلاب به کرات کمیکهایی از قهرمانان خیالی غرب آمده که نهایت خشونت در آنها اعمال شده است . مانند سوپر من ، بتمن و غیره . چه توضیحی می توان بر این مهم داشت جز القای فرهنگ غرب و سرخوردگی شرق . اینکه ما قدرت بلامنازع هستیم و اگر شما با نباشید با دشمن ما همراه هستید .
برادر عزیز کودک مسلمان از همان کودکی می بایست بر این مسائل و معضلاتی که کشورهای به استثمار کشیده با آن مواجهند آشنا شود . البته با کلام درست و آگاهی‌های مناسب . تفکر غربی اگر بر روح و جان آدمی رخنه کند دیگر بر آن چاره ای نیست .
کیهان بچه های قبل از انقلاب بسان بسیاری دیگر از جراید آن زمان چیزی به نسل نوپای آن زمان اضافه نمی کرد جز فرهنگ برهنگی ، سرخوردگی ، غربزدگی ، علاقه به قهرمانان خیالی ، دوری از فرهنگ ناب ایرانی ، عدم رشد ذهنی و فکری کودک جهت ارتقای بلوغ سیاسی در سال‌های بعد ، ایجاد علاقه به خانواده فاسد سلطنتی ، عدم توجه به رشد علمی و فرهنگی و ایجاد و تقویت استعدادهای ادبی و ...
نسل جوانانی که تربیت شده با کیهان بچه های قبل از انقلاب مملو از غربزدگی و خشونت و سرخوردگی و برهنگی (کیهان بچه ها؟ برهنگی؟) بودند، جوری با غیرت و میهندوست و نترس بودند که ۸ سال تمام از کشورشون و ناموسشون دفاع کردند و کشته و معلول و اسیر شدند. نسل تربیت شده با کیهان بچه های بعد از انقلاب مملو از معارف اسلامی و فرهنگ شهادت و ضدغرب و شرق، آیا همون قدر دلبسته کشور و دین و ارزشهای اسلامی هستند یا در حال مهاجرت و از بزرگترین مصرف کنندگان پورن و مواد مخدر؟
نقش تهاجم فرهنگی غرب مانند شبکه های معاند و ... را از نظر دور نکن .
با درود
زیبایی و ظرافت طرح روی جلد و داستان و مطالب مفید داخل مجله واقعا شگفت انگیز است. این مجله با مدیریتی حرفه ای و بی ادعا و کم سر و صدا به راستی در اوج می پیمود. و آشکارا برآیند کارشان برتر از کسانی است که سالهای پس از آن با کلی ادعا آمدند. و چیزی درخور برای نوجوانان نداشتند.
سلام کیهان بچه ها قبل از انقلاب به بچه ها آگاهی نمی‌داد. و صرفآ در حد داستان‌های زیبا در حد پری و پادشاه و کمیک‌های غربی و مسائل این چنینی بود .ولی بعد از انقلاب این مجله خوب ، افزایش و ارتقای شعور و آگاهی بچه ها را نشانه رفت .بیایید کمی منصف باشیم . (خطاب به tadbir)
سلام.
کودک موجودیست حساس و آسیب‌پذیر، به شدت تحت تاثیر محیط و هر لحظه در پی کنجکاوی و آموختن. در کیهان بچه های قبل از انقلاب که از معدود مجلات کودک آن دوران بود، دست‌اندرکاران با بضاعتی که اندک بود اما عاشقانه و در طول سالیان بسیار شد، مجله‌ای پی ریختند در حد استانداردهای جهانی. شما در مجله این دوره حتی یک مورد تشویق به خشونت کلامی و رفتاری پیدا نمی‌کنید که مستقیم یا تلویحی به کودک القا شده باشد اما در بعد از انقلاب این مجله تبدیل شد به "خشونت‌نامه‌ای" که گهگاه مطلبی مناسب حال کودکان هم در آن می‌آمده است. برای مثال روی جلد آن شماره‌ای که پسرکی اسب‌سوار دم‌روباهی را-استعاره از انگلیس-کنده بود و یا مصاحبه های خبرنگاران مجله با کودکان فلسطینی که در شماره های دهه 60 چاپ شده‌اند. البته بقول شما نباید بی انصاف بود چرا که این مجله در بعد از انقلاب نکات مثبت هم داشته است اما در قیاس با دوران جوانی خود، حرفی برای گفتن ندارد.
از گذشته های دور گفته اند: «العاقل تکفیه الاشاره»، برای عاقل یک اشاره کافی است.
انقلاب ۵۷ چیزی جز عقب ماندگی و فلاکت نبود
کیهان بچه ها - شماره ۱۰۹۷ - فروردین ۱۳۵۷
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک