رسته‌ها

گوهر دریای جان: گزیده ادب پارسی از رودکی تا قیصر

گوهر دریای جان: گزیده ادب پارسی از رودکی تا قیصر
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
کتاب گوهر دریای جان: گزیده ادب پارسی از رودکی تا قیصر نوشته‌ی محمد خدادادی، گزیده‌ای از آثار شاعران و نویسندگانِ بزرگ ادبِ پارسی است. در این اثر سعی شده که برگزیده‌‌ای از بهترین آثارِ برترین ادیبانِ ایران زمین، گرد هم آید تا دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان و ادبیات پارسی که خواهان آشنایی بیشتر با این گنجینه‌‌اند، بتوانند از آن استفاده نمایند.
چینشِ مطالب این کتاب، بر اساسِ تاریخِ ظهور و زندگی شاعران و نویسندگان ایرانی است. به گونه‌ای که شما می‌توانید به یک نگاهِ کُل‌نگر و همه جانبه از ادبیاتِ پارسی، از دیرباز تا کنون، دست یابید؛ شاعران و نویسندگانِ نامدار و مطرحِ پارسی زبان را بشناسید، با آثار ایشان آشنا شوید و گزیده‌ای از هر یک را مطالعه نمایید.
شیوه کار در این اثر، بدین‌ گونه است که در مَدخَلِ هر فصل، به صورت مختصر، زندگی، اندیشه، سبک، درون‌مایه و آثار هر نویسنده معرفی شده، تا به این وسیله، شما آشناییِ مختصری با زندگی، جهان‌ بینی و زبانِ هر ادیب، حاصل نمایید. آنگاه، در ادامه، گزیده‌ای از آثار و اشعار هر یک از نویسندگان و شاعران، قرار گرفته است و در نهایت، در قسمت تعلیقاتِ هر فصل، به صورتِ بسیار مختصر، برخی از دشواری‌های لغوی و معنایی متون، توضیح داده شده است. در قسمتِ داستان نویسانِ معاصر نیز، سعی شده، تحلیل‌هایِ بسیار کوتاهی از هر داستان، عرضه شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
324
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khodadadi1359
khodadadi1359
1401/06/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گوهر دریای جان: گزیده ادب پارسی از رودکی تا قیصر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گوهر دریای جان: گزیده ادب پارسی از رودکی تا قیصر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک