رسته‌ها
منظومه سرزمین بیحاصل
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 5 رای
نویسنده:
مترجم:
حسن شهباز
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 5 رای
کتاب "منظومه سرزمین بی حاصل" اثر "تی. اس. الیوت" با نام کامل توماس استرنز الیوت شاعر، نمایشنامه نویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی-بریتانیایی است.
محققان ادبیات به طور جهانی "سرزمین بی حاصل" الیوت را یکی از تأثیرگذارترین اشعار قرن بیستم می شناسند. این شعر، تصاویر زیادی را به تصویر می کشد، از کلاسیک های ادبیات غربی گرفته تا کارت های تاروت، از مردم شناسی گرفته تا متون مقدس شرقی. این عنوان به سرزمین بی ثمر فیشر کینگ در افسانه آرتورین اشاره دارد. هر دو پادشاه و سرزمین سرانجام از طریق گری مقدس رستگاری پیدا می کنند. "تی.اس.الیوت" با استفاده استادانه از زبان و نمادها ، مسئله معنا را در دنیای مدرن درخشان ترسیم می کند -- و راهی برای تعمیق معنا!
"منظومه سرزمین بی حاصل" که شامل بیست و چهار شعر می باشد، برخی از مهمترین آثار جنبش ادبی مدرنیستی را گردآوری می کند که الیوت را به عنوان یکی از مهمترین شاعران قرن بیستم کرده است."سرزمین بی حاصل" به کسانی که دنبال آثار مهم شعری هستند و تازه استعداد "تی.اس.الیوت" را کشف کرده اند بسیار توصیه می شود.
مضمون معروف ترین اثر "تی. اس. الیوت" ، همانطور که از عنوان پیداست، سرانجام وخیم است، سرخوردگی، ناامیدی و مرگ.. همچنین در این مجموعه آهنگ عشق "جی. آلفرد پروفروک" قرار دارد که پیش از انتشار "منظومه سرزمین بی حاصل" برای اولین بار در سال ۱۹۱۰ منتشر شده بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
253
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
samiyari
samiyari
1401/05/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی منظومه سرزمین بیحاصل

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
منظومه سرزمین بیحاصل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک