رسته‌ها
بخشندگی گامی به پیش
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
نویسنده:
مترجم:
مصطفی مفیدی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
قابل ژنتیک/توارث و تربیت، سرشت و محیط مسئله‌ی محوری رمان بخشندگی اثر ریچارد پاورز است. سرشت و محیط، عامل ارثی و عامل تربیتی در فضای قصه و خیال در می‌آویزند. سؤال این است که آیا علم می‌تواند به کمک ابزارهای خود سرشت را چنان آمایش کند که بتواند در هر شرایطی به مصاف عوامل غیرقابل پیش‌بینی و مهارناپذیر محیط برود؟ این مصافی است بین تقدیری که بر ژن‌های ما نوشته است و آنچه ما آگاهانه به کمک علم و شناخت از خود می‌سازیم.

زنی مصیبت‌زده از کشوری بلاخیز که در جستجوی مأمنی و مدرسه‌ای به غرب پناه می‌آورد. در آنجا هرکس به یک نگاه و با دیدن چهره‌ی شاد و نگاه مهربان او از شادی لبریز می‌شود و با زندگی آشتی می‌کند. او از برداشت‌های ناروای اطرافیان باکی ندارد و در برابر بدخواهی‌شان تقریبا بی‌دفاع است.
این زن الجزایری، از زمره‌ی همان جان‌های سرشاری است که باید از وجود خویش گرسنگان را غذا دهند، وگرنه می‌میرند. در اندک زمانی توجه پیر و جوان، عام و خاص را جلب می‌کند. مورد انواع آزمایش‌های ژنتیکی‌اش قرار می‌دهند تا راز شادی او را در ژن‌هایش بجویند. ژن‌هایش، حتی، در معرض خرید و فروش قرار می‌گیرند. زنان تا حد قدیسانش بالا می‌برند و می‌ستایند. ولی این همه دیری نمی‌پاید. باید قصه را بخوانید تا ببینید بر او چه می‌گذرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
439
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
saharnak
saharnak
1401/02/19

کتاب‌های مرتبط

کوته فکران جامعه
کوته فکران جامعه
4.1 امتیاز
از 7 رای
گلدن آرک
گلدن آرک
3.8 امتیاز
از 13 رای
بحران
بحران
4.2 امتیاز
از 10 رای
سه تار
سه تار
4.3 امتیاز
از 690 رای
گل آقا
گل آقا
4.4 امتیاز
از 8 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بخشندگی گامی به پیش

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بخشندگی گامی به پیش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک