رسته‌ها
پارادوکس هتل بی نهایت هیلبرت
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 11 رای
کتاب پارادوکس هتل بی‌نهایت هیلبرت نوشته‌ میلاد اسکندردوست، به صورت داستانی علمی و متفاوت، مفهوم پارادوکس هیلبرت، نظریه‌ی گئورگ کانتور و سایر متفکرین درباره‌ اعداد بی‌نهایت را مورد بررسی قرار می‌دهد.
در سال 1924 یک پارادوکس شگفت‌انگیز به نام پارادوکس هتل بی‌نهایت هیلبرت ابداع شد که برای نشان دادن ویژگی‌های غیر شهودی و عجیب مجموعه‌های بی‌نهایت به کار می‌رفت. هتل ضد شهود هیلبرت در سال 1947، هنگامی که جورج گاموف آن را در یک کتاب توصیف کرد، بیشتر شناخته شد.
پارادوکسی بودن این هتل در اصل توسط گاموف مطرح شده است. نویسندگان ریاضی به نام‌های رودی راکر و الی مور کمک کردند تا هتل هیلبرت را به طور گسترده در دهه 1980 بشناسند و آن را در کتاب‌های محبوب خود آوردند.
هتل بی‌نهایت هیلبرت (Hilbert's Infinite Hotel Paradox)، بی‌نهایت اتاق دارد و تمام اتاق‌هایش توسط مسافران زیادی پر شده است. به نظر شما چگونه این هتل ساخته می‌شود؟!
تناقض هتل هیلبرت به مفهوم بی‌نهایت مربوط می‌شود. در سه دهه پایانی قرن نوزدهم، گئورگ کانتور ریاضیدان بی‌همتای تاریخ، به تنها شخصی در تاریخ تفکر تبدیل شد که سرشت بی‌نهایت را درک کرد و نظریه بی‌نهایت و فراتر از آن را کشف نمود. در این کتاب شما ارتباط بین پارادوکس هتل و و مجموعه‌های بی‌نهایت را متوجه خواهید شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
66
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
nikoo900
nikoo900
1400/08/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پارادوکس هتل بی نهایت هیلبرت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پارادوکس هتل بی نهایت هیلبرت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک