رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جغرافیای تاریخی دریای پارس
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 9 رای
ش‍ام‍ل‌: اوض‍اع‌ ج‍غ‍راف‍ی‍ای‍ی‌، ت‍اری‍خ‍ی‌، س‍ی‍اس‍ی‌، اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ و اق‍ت‍ص‍ادی‌ خ‍ل‍ی‍ج‌ [فارس]، دری‍ای‌ م‍ک‍ران‌ (دری‍ای‌ ع‍م‍ان‌)، ب‍ن‍دره‍ا و ج‍زی‍ره‌ه‍ای‌ ای‍ران‌، ک‍ش‍وره‍ا و ام‍ارات‌ ک‍ران‍ه‌ه‍ای‌ ج‍ن‍وب‍ی‌ دری‍ای‌ پ‍ارس‌

دریای پارس از باستان تا امروز همواره یکی از مهمترین راههای دریای جهان، چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ انتقال فرهنگهای سرزمینهای گوناگون بوده است. این دریا از روزگاران کهن به خاطر قرار گرفتن بر سر راههای بزرگ بازرگانی بین خاور و باختر، برخورداری از جایگاه استراتژیک مهم و نیز به عنوان یکی از نقاط تلاقی تمدنهای بزرگ جهان، یعنی تمدنهای ایران، باختر و خاور دور همیشه برای کشورهای بزرگ و استعمارگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. از آن جا که به منظور شناخت علمی و همه جانبه این آبراه مهم و سرزمینهای همجوار و جوامع انسانی آن، مطالعه و تحقیق درباره اوضاع طبیعی، جغرافیایی، تاریخی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دریای پارس ضروری تشخیص داده شد، لذا اقدام به پژوهش در این زمینه و شناساندن دریای مذبور و سرزمینهای شمالی و جنوبی آن گردید، و کتاب حاضر تلاشی در ارائه این شناخت است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ali.amirazodi
ali.amirazodi
1400/08/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جغرافیای تاریخی دریای پارس

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
جغرافیای تاریخی دریای پارس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک