رسته‌ها
داعش: خاورمیانه در آتش جهادگران
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
فاجعه سقوط موصل به‌دست داعش در سال ۲۰۱۴ نهایت ماجرایی بود که دنیا و یا به شکلی دقیق‌تر رسانه‌ها را بر آن داشت که بر مشکلی بس هولناک‌تر از رژیم بشار اسد در سوریه تمرکز کنند. در آن برهه کلمات چندپهلویی مانند «شورشیان»، «انقلابیون» و یا «مخالفان اسد» که از سوی رسانه‌ها استفاده می‌شد کم کم جای خود را به کلمات دقیق‌تری برای شناسایی گروه‌هایی که در سوریه به نبرد می‌پردازند دادند. این کلمات شفاف‌تر عبارت بودند از «القاعده»، «داعش» و یا در کل «جهادگرایان».
ضرورت شرح پدیده جهادگرایی برای مخاطب فارسی زبان دوچندان جلوه می کند، چرا که ایران و ایرانیان خواه ناخواه بخشی از کل بحران حال حاضر در خاورمیانه هستند. از این‌رو، کتاب پیش رو سعی و تلاشی است برای فراهم ساختن شرحی فراتر از آنچه که می توان در رسانه‌ها یافت تا علاقه‌مندان فارسی زبان با مراجعه به آن اطلاعات مد نظر را کسب کنند.
در این کتاب خواننده سیری به عمق ایدئولوژی جهادگرایی کرده و از مشرب مذهبی آن اطلاع کسب خواهد کرد. از آنجا نیز گریزی به تحولات تاریخی و آنچه که به سیر تکاملی این پدیده انجامیده زده خواهد شد. در مرحله نهایی، بحران کنونی در خاورمیانه و طرف‌های درگیر در آن و چگونگی کمک کردن این درگیری‌ها به بارور شدن خطر جهادگرایی در منطقه و جهان از دیدگا‌ه‌های مختلفی مورد کند و کاش قرار می گیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
293
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1400/07/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی داعش: خاورمیانه در آتش جهادگران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
داعش: خاورمیانه در آتش جهادگران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک