رسته‌ها
نقش انیمیشن در درس علوم
امتیاز دهید
5 / 4
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 1 رای
تصویر متحرک از ابتدای تولد سینما و تولید فیلم برای بیان اندیشه¬ها و تخیل انسان در قلمرو وسیعی به کار رفته است. آموزش انیمیشن در وحله نخست به منظور ایجاد توانایی تولید فیلم انیمیشن و انتقال دانش انجام می‌شود. برای دستیابی به تولید پایدار و مدیریت انیمیشن لازم است، موجبات رشد شاخص‌های محوری نوین به عنوان مبانی تولید فراهم شود (امیرشاه کرمی،۱۳۸۳). این شاخص‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم به نیروی انسانی، علوم انسانی، فناوری و هنر وابسته است. کشورهای توسعه یافته در برنامه‌های خود برای رشد هنر و علوم همبسته جایگاه ویژه ای قائل شده اند و زمینه مناسب را در جهات مختلف آماده کرده اند. (احمدی، ۱۳۸۲). اهمیت انیمیشن در موفقیت کشورهـای صنعتی و پیشرو برای کسب سهمیه در جایگاه جهانی این رشتـه بر ضرورت فعالیت سایر کشورها و حضور در عرصه تولید و توسعه انیمیشن واضح و ضروری است.
امروزه یادگیری با کمک کامپیوتر به فراگیران اجازه تلفیق عناصر چند رسانه ای مانند صدا، تصاویر ثابت، فیلم و انیمیشن را می‌دهد و در این میان انیمیشن می‌تواند رویدادهایی را که به سختی می‌توان در دنیای واقعی نشان داد و یا در ذهن تجسم نمود، باز سازی کند (رویز و لوینسون ، ۲۰۰۹)
مطالعات نشان می‌دهد که به تصویر کشیدن فرایندها به صورت سه بعدی و متحرک سازی آنها، ابزار تصویری موثری جهت یادگیری فراگیران مبتدی است و به نگهداری مطالب درسی در حافظه بلند مدت آنها کمک بسیاری می‌کند (مک کلین و دیگران، ۲۰۰۵). گسترش استفاده از انیمیشن در آموزش موجب شده است تا در مورد میزان اثر بخشی آن در یادگیری و یادداری علوم مختلف سوالاتی مطرح باشد و در مورد مقایسه اثر بخشی آموزش به وسیله انیمیشن و آموزش‌های متداول اظهار نظرهای مختلفی صورت گیرد. با توجه به این مباحث و اهمیت آموزش علوم تجربی به دانش آموزان، در این پژوهش تاثیر استفاده از انیمیشن در آموزش علوم بر یادگیری و یادآوری این درس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
143
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ghanonyar021
ghanonyar021
1401/01/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقش انیمیشن در درس علوم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نقش انیمیشن در درس علوم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک