رسته‌ها
نجوم و تنجیم یا حقایق و اوهام
امتیاز دهید
5 / 4
با 7 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 7 رای
هدف اصلی و مقصد نهایی در تالیف این کتاب، رد احکام تنجیم است ولی برای اینکه هر خواننده ای بتواند از مطالب آن استفاده نماید:
اولا در هر موردی که لازم دیدیم، بعضی اصطلاحات هیئتی را که مقدمه طرح موضوع ما بوده است، گاهی در متن و گاهی در پاورقی ذکر کرده ایم، تا منظور اصلی کاملا روشن گردد و به این جهت امیدواریم کسانی هم که با هیئت و نجوم آشنایی و سابقه ندارند، بتوانند از این کتاب استفاده نمایند.
ثانیا اصولی که احکام تنجیم بر آن استوار می گردد و اصحاب این صنعت احکام خود را از آنها استخراج می کنند، یک یک در موارد خود یادآور شده ایم تا ذهن خوانندگان محترم با آنها آشنا باشد و بدانند که ما چه چیزهایی را می خواهیم رد کنیم.
ثالثا ما سعی کرده ایم این احکام را هم از طریق علمی و فلسفی رد نماییم و هم به وسیله قضایای تاریخی و اخبار و احادیثی که از ناحیه پیشوایان دین مبین اسلام وارد شده است. تا هم تیپ جوان و تحصیل کردگان را بکار آید و هم توده کسبه و اصناف را. چه طبقه اخیر از طرفی به احکام تنجیم و سرلوحه های تقویم اعتقاد دارند و از طرف دیگر نسبت به اخبار و احادیث مومن می باشند.
رابعا برای اینکه مطالعه کنندگان محترم دچار خستگی و ملال نشوند، ما این مطالب را قسمت به قسمت متنوعا ذکر کرده ایم تا در اثر تنوع موضوعات، توجه خوانندگان به مندرجات مربوطه جلب شود. امید است که مقبول طباع دانشمندان و طالبین حق و حقیقت افتد. به منه و توفیقه...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
221
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1400/06/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نجوم و تنجیم یا حقایق و اوهام

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نجوم و تنجیم یا حقایق و اوهام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک