رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ژاک لاکان
امتیاز دهید
5 / 1
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 1
با 1 رای
کتاب «ژاک لاکان» اثری از «شون هومر» است که در آن آرا و نظریات این فیلسوف بزرگ فرانسوی را بررسی می‌کند. این کتاب در کنار بررسی دقیق آثار و عقاید، اطلاعات بسیار جامع و مفیدی از سیر تاریخ روان‌کاوی به مخاطب ارائه می‌کند. ژاک لاکان بی‌شک از مهم‌ترین چهره‌های روان‌کاوی پس از «زیگموند فروید» است. لاکان روان‌کاوی را هم در مقام نظریه ذهن ناخودآگاه و هم در مقام فعالیتی بالینی، متحول کرده است. همین که بدانیم امروز بیش از پنجاه درصد روان‌کاوهای دنیا از روش‌های لاکانی استفاده می‌کنند، خود اهمیت اندیشه و نظریات این روان‌کاو بزرگ را نشان می‌دهد. اما تاثیر لاکان فقط منحصر به اتاق‌های روان‌شناسی و روان‌کاوی نمی‌شود. هنوز هم اندیشمندان روان‌کاوی مدرن بحث‌های زیادی بر سر نظریات لاکان دارند. تاثیر تفکر لاکانی را حتی می‌توان در رشته‌های مطالعات ادبی و سینمایی، مطالعات زنان و مطالعات اجتماعی دید.
در این کتاب برخی از نافذترین بخش‌های اندیشه‌ی لاکان را با قرار دادن آن‌ها در زمینه‌ی پدید آمدن‌شان، معرفی می‌شوند. در این کتاب بسیاری از اصطلاحات اصلی را که امروز در روان‌کاوی به کار می‌روند، دیده می‌شود. اما تاکید نویسنده بیشتر روی ایده‌هایی است که به طور گسترده در ادبیات و مطالعات فرهنگی به کار رفته‌اند، مانند امر خیالی، امر نمادین، امر واقع و سوژه ناخودآگاه. کتاب ژاک لاکان درباره‌ی فواید روان‌کاوی نیست و نمی‌خواهد روی این موضوع بحث کند که اثبات یا عدم اثبات نظریه به لحاظ تجربی امکان دارد یا خیر. هومر این کتاب را نوشته تا آرای لاکان را با توجه به خوبی‌ها و معایب خود آن‌ها بررسی کند. او همچنین از طریق این آرا در زمینه یا متن کارهای فروید، تاریخ روان‌کاوری و روشن‌فکری فرانسه را داوری می‌کند. هومر سعی کرده در این کتاب نشان دهد که هر چند آرای لاکان ممکن است اغلب متناقض‌نما باشند، خواندن دقیق متون او برای مخاطب خالی از فایده نیست. لاکان هم مانند فروید، نحوه‌ی تفکر ما را درباره‌ی خودمان و جایگاه‌مان در زندگی اجتماعی دگرگون کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
yashartr
yashartr
1400/04/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ژاک لاکان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ژاک لاکان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک