رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تصاویر دیوار نوشته های انقلاب
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 8 رای
عکاس: مرتضی ممیز

ب‍ه‌م‍ن‍اس‍ب‍ت‌ چ‍ه‍ارم‍ی‍ن‌ س‍ال‍گ‍رد پ‍ی‍روزی‌ ان‍ق‍لاب‌ اس‍لام‍ی‌ ای‍ران‌ ب‍ه‍م‍ن‌ ۱۳۶۱.

کتاب «دیوار نوشته های انقلاب» مجموعه عکس هایی است که در دوران مبارزات انقلاب اسلامی از دیوار نوشته های انقلابیون گرفته شده است. ناشر در مقدمه این کتاب چنین نوشته است: «این مجموعه گزیده ای است از آلبوم مرتضا ممیز و فرآورده های او که در موزه هنرهای معاصر ایران نگه داری می شود.» دیوار نوشته ها، حکایت مبارزات جوانانی است که شب ها مخفیانه فریاد انقلاب را روی دیوارها ثبت می کردند تا روزها مردم با دیدن آن ها از حقایق باخبر شوند. زمانی که انقلابیون هیچ وسیله ای برای نشر افکار خود نداشتند، دیوارها حرف های بسیاری را بر چهره خود ثبت کرد.
شعارها روی دیوار نوشته ها با ابزارهای گوناگونی مانند اسپری، رنگ، ماژیک نوشته شده و حتی بعضی از نوشته ها با خون نقش بسته اند که فراتر از ظرفیت یک دیوار است.
شعارهایی مثل الله اکبر یا مرگ بر شاه، خاطره دیوارهایی است که هنوز هم وقتی از محله های قدیمی شهر عبور می کنی، آن ها را می بینی و به یاد نوجوان ها و جوان هایی می افتی که در به در، دنبال اسپری و ماژیک می گشتند تا با ثبت شعارها روی دیوار، قدمی برای پیروزی انقلاب بردارند. بعضی دیوارها سرشارند از شعارهایی که روی هم نوشته شده اند. دست خط ها و تصاویری که در کنار هم قرار گرفته اند، همه زیبا هستند.
کتاب دیوار نوشته های انقلاب، منبعی است تا شما را به دنیای نوجوانان و جوانان پر شور آن روزها ببرد. تصاویر کتاب سیاه و سفیدند، اما همان طور که همه ما گاه بقایای آن ها را بر دیوارهای شهر دیده ایم، با توجه به شرایط مکانی و زمانی، به رنگ ها و فرم های مختلف نوشته شده اند. این کتاب سندی از گذشته نه چندان دور ماست. گردآوری این کتاب، برعهده شهرزاد چنگلوایی بوده و به همت انتشارات علمی و فرهنگی چاپ شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
saharnak
saharnak
1400/11/12
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تصاویر دیوار نوشته های انقلاب

تعداد دیدگاه‌ها:
2
نمونه هایی از دیوار نوشته های این کتاب عبرت آموز : صفحه 61 : نظام شاهنشانی ، منبع فساد است - جمهوری اسلامی ، منشاء عدل و داد است / صفحه 56 : تا شاه کفن نشود - این وطن ، وطن نشود / صفحه 40 : ای گرگ برو گله دگر میش ندارد - هر خانه دگر یک پسری بیش ندارد / صفحات 21 و 22 نیز جالب بود نمی نویسم تا خودتان بروید مجبور شوید بخوانید !
کتاب بسیار جذابی برای پدر بود ، خاطرات قدیم برایش تداعی شد ، ممنون
تصاویر دیوار نوشته های انقلاب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک