رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
درس گفتارهایی در فلسفه اخلاق
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
درس گفتارهایی در فلسفه اخلاق را می توان نخستین کتاب در حوزه فلسفه اخلاق خواند که خالی از نقیصه نیست. در این کتاب به دو حوزه فرااخلاق و اخلاق هنجاری پرداخته‌ شده و بخشی از مهمترین مباحثی ‌را که در فلسفه اخلاق معاصر مطرح است؛ تقریر گردیده بدون آنکه نویسنده مواضع خود را بیان کنو. چون این کتاب درسگفتار است و در آخر هر فصل علاوه بر معرفی بعضی از بهترین منابع غربی، به منابع فارسی نیز توجه و ارجاع داده‌ شده است.
کتاب ابتدا دیدگاه جنسیتی به اخلاق را طرح می‌کند و بعد به دو دیدگاه در حوزه اخلاق فمنیستی اشاره دارد و می‌گوید در اخلاق، مردان عدالت محور و زنان مراقبه محورند. اما مشخص نیست مبنای این سخن چیست. آیا این گفتار در نظر است یا در عمل؟ مؤلف در کتاب مطرح می‌کند که زنان چون نمی‌ توانند مدرک کلیات باشند پس فلسفه هم نمی‌توانند داشته باشند در حالیکه مدرک کلیات بودن در فرااخلاق است اما دکتر دباغ آن را در اخلاق هنجاری به کار می‌برد. در این کتاب مؤلف به این مسئله نمی‌پردازد که عدالت محوری اخلاقی مردان اکتسابی است یا ذاتی؟ اگر اکتسابی است که مردان از دامن همین زنان مراقبه‌ محور رشد کردند.
مؤلف در این اثر توسعه رشد اخلاق در کودکان دختر و پسر را متفاوت می‌خواند و در تشریح آن فیلم" درباره الی..." را مثال می زند و در اینجا نسبت برخی مثالها در مورد رشد اخلاقی دختر و پسر با عدالت مشخص نیست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hasanvahidi
hasanvahidi
1400/02/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درس گفتارهایی در فلسفه اخلاق

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
درس گفتارهایی در فلسفه اخلاق
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک