رسته‌ها

توطئه در تهران: برای قتل رهبران سه دولت بزرگ

توطئه در تهران: برای قتل رهبران سه دولت بزرگ
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 14 رای
نویسنده:
مترجم:
کمال قارصی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 14 رای
متن اصلی یک کتاب بزرگ از مهمترین عملیات جاسوسی تاریخ در تهران

در جریان جنگ دوم جهانی و اشغال ایران، یکی از مهمترین وقایعی که رخ داد، کنفرانس تهران بود. این کنفرانس هم از حیث منظوری که تشکیل آن را ایجاب نمود و هم از جهت معروفیت شخصیت هایی که در آن شرکت کرده بودند و هم از نظر موفقیت هایی که در پیشرفت منظور نصیب پیشوایان دول سه گانه گردید، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به گفته مکی برای کشور ایران نیز «به خاطر اعلامیه مخصوصی که درباره ایران و آینده آن صادر گردید، یک موفقیت سیاسی محسوب می شود.
در فاصله روز های ششم تا نهم آذر ۱۳۲۲ و در بحبوحه جنگ دوم جهانی، تهران میزبان رهبران سه کشور متفقین یعنی فرانکلین روزولت رئیس جمهور آمریکا، وینستون چرچیل نخست‌وزیر انگلیس و ژوزف استالین رئیس جمهور شوروی بود. این سه کشور در سال های جنگ دوم جهانی سه کنفرانس مهم در تهران، یالتا و پوتسدام تشکیل دادند و در آنها ضمن طرح نقشه‌های جنگی و استراتژی نظامی خود درباره شرایط بین‌المللی و اوضاع جهان بعد از پایان جنگ و همچنین تقسیم ممالک جهان به مناطق نفوذ، به توافق هایی رسیدند و این بهترین فرصت بود برای جاسوسان آلمانی تا رهبران سه کشور متخاصم را ترور کنند..
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
441
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
saharnak
saharnak
1400/08/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی توطئه در تهران: برای قتل رهبران سه دولت بزرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
1
در این رابطه روایت هاى بسیار متفاوتى وجود دارد مخصوصا در باره کنفرانس و اینکه چگونه آلمانها مى خواستند سه رهبر روسیه ٬ امریکا٬ انگلیس را ترور کنند. در باره این موضوع ٬ کتاب وداستانهاى گوناگونى تحت عنوان هاى ماموریت در تهران ( با خاطرات ژنرال هویزر اشتباه نشود)٬ عملیات پرش بلند و همچنین فیلم سینمائى در سال ۱۹۸۱ به نام تهران ۴۳ و اخیرا فیلمى به نام پرش بلند توسط عطا پناهى تهیه شده است.
توطئه در تهران: برای قتل رهبران سه دولت بزرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک