رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فریدونیان، ضحاکیان و مردمیان
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 11 رای
نویسنده:
درباره:
فردوسی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 11 رای
ای‍ن‌ ک‍ت‍اب‌ ن‍ق‍دی‌ اس‍ت‌ ب‍ر ک‍ت‍اب‌ ض‍ح‍اک‌ م‍اردوش‌ ن‍وش‍ت‍ه‌ س‍ع‍ی‍دی‌ س‍ی‍رج‍ان‍ی‌، به ضمیمه کتاب اسطوره چیست از علی حصوری

به‌ روایت‌ فردوسی‌، در جنگ‌ اسفندیار با رستم‌ دو تن‌ از پسران‌ اسفندیار یعنی‌ مهرنوش‌ و وش‌ آذر نیز کشته‌ شدند و بهمن‌ بماند. اسفندیار پیش‌ از مرگ‌ او را به‌ رستم‌ سپرد تا وی‌ را رسم‌ شاهی‌ بیاموزد و چون‌ چندی‌ برآمد، گشتاسب‌ نبیره‌ی‌ خویش‌ را از رستم‌ بخواست‌ و به‌ شاهی‌ نشاند و او را اردشیر خواند. نخستین‌ کار بهمن‌ داد خواستن‌ از دودمان‌ رستم‌ بود. پس‌ به‌ سیستان‌ رفت‌ و زال‌ را که‌ به‌ پوزش‌ آمده‌ بود، به‌ بند کشید. آنگاه‌ فرامرز پسر رستم‌ با سپاهی‌ بزرگ‌ از بست‌ بیامد و جنگی‌ سخت‌ در گرفت‌. سپاهیان‌ فرامرز کشته‌ شدند و او خود زخمهای‌ فراوان‌ برداشت‌ و اسیر شد و سرانجام‌ به‌ فرمان‌ بهمن‌ بردار شد و به‌ تیرباران‌ کشته‌ شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
avaziri
avaziri
1399/11/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فریدونیان، ضحاکیان و مردمیان

تعداد دیدگاه‌ها:
2
وای چقدر ابلهانه و روان گسیخته بود این کتاب .
عالی جناب "بیضایی" این کتاب را به عنوان یکی از نمونه های دشمنی چپ ها با شاهنامه و مخالفت با فردوسی و مفاهیم میهن دوستانه و ایرانشهری اثر سترگ وی نام میبرد که بر بنیادی از عدم شناخت مفهوم اسطوره و البته آموزه های ابلهانه -صفت از من است- چپ حزبی شکل گرفته است.
فریدونیان، ضحاکیان و مردمیان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک