رسته‌ها
نانا
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
✔️ ماجرای جانسوز یک زن هر جایی

سخنی با خواننده:
این کتاب شاهکار نویسنده معروف فرانسوی، امیل زولاست و برای معرفی کتاب همینقدر کافیست که گفته شود، هنگامیکه داستان "نانا" در فرانسه منتشر شد، هزاران نفر برای خرید آن به کتابفروشی ها حمله آوردند و حتی زن و شوهر هر کدام جداگانه یک جلد نانا را می خریدند. زیرا هیچکدام از آنها از شدت شوق خواندن داستان نانا حاضر نمی شدند مدتی صبر کنند تا همسرشان از مطالعه این کتاب مهیج و شورانگیز فراغت حاصل کند. در اینجا بی تناسب نیست که خوانندگان را آگاه سازیم که امیل زولا چگونه داستان نانا را بوجود آورد.
روزی زولا با دوست نقاش خود در رستورانی نشسته و مشغول خوردن غذا بودند که پاسبانان وارد رستوران شدند. در آن روزها زنان فاحشه را که تنها و بی مرد بودند، به حکم قانون بازداشت می کردند. وقتی پاسبانان داخل رستوران شدند، فاحشه های بی مرد از هر سو فرار کردند و به مردان پناه بردند و یک زن روسپی هم به امیل زولا پناه آورد. زولا او را بر سر میز نشاند و سرگذشتش را پرسید و دوست نقاش تصویرش را کشید. زن فاحشه گفت: «نامم نانا است.» زولا تصویر آن زن را از نقاش گرفت و بالای آن با خط درشت نام نانا را نوشت و گفت: داستان آینده من همین خواهد بود. و وقتی کتاب نانا منتشر شد، به طوری مورد استقبال عموم قرار گرفت که ناشر آن حاضر شد که چندین برابر دستمزدی که با زولا قرار گذاشته بود، به او بپردازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
128
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sagaro
sagaro
1399/07/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نانا

تعداد دیدگاه‌ها:
6
تا 50صفحه بیشتر نخوندم .آخرش آبله میگیره میمیره.
متاسفانه کتاب ترجمه ای آزاد و ناقص از متن اصلی است
درست میفرمایید. الان نگاه کردم و ترجمه ی انگلیسی اش بیش از ۴۰۰ صفحه است در حالی که این ترجمه ۱۲۸ صفحه است. چند صفحه اولش را هم نگاه کردم و متوجه شدم که ترجمه ناقص و سلیقه ای است
PDF
7 مگابایت
نانا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک