رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ایمان و آزادی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 144 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 144 رای
.
ایمان، چه شهادت دادن بر رسالت پیامبران باشد، چه عمل به وظایف ذاتی انسان، چه معرفت فلسفی، چه اقبال آوردن به خداوند، چه تجربه‌ی ذات فراگیر و مطلق، و یا تجربه‌ی خطاب خداوند، و چه رویارویی «مجذوبانه با خداوند»، جز با آزادی اندیشه و اراده‌ی انسان محقق نمی‌شود.... این کتاب دارای ۹ فصل و ۵ پیوست می باشد. مجموعه‌ی فصول و پیوست‌های این کتاب، مقاله‌ها و مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایی است که در چند سال گذشته در نشریات مختلف کشور توسط محمد مجتهد شبستری منتشر شده است.پس از بررسی و تجدیدنظر در مقاله ها، این نکته معلوم شد که محور اساسی بیش‌تر ‌آن‌ها جست‌وجو وتامل‌هایی درباره‌ی ارتباط وثیق ایمان با آزادی اندیشه و اراده‌ی انسان است. به این سبب، کتاب حاضر را «ایمان و آزادی» نام گذاری شده است
محمد مجتهد شبستری یکی از بزرگترین عالمان دینی متاخر ایران است که از سویی با انبان معارف ایرانی - اسلامی آشناست و از سویی دیگر آموزه های دنیای جدید را به خوبی شناخته است.
در جامعه سیاست زده ایران که قرائت رسمی از دین توسط متکلمان حکومتی منتشر می شود, عملاَ مجالی و مکانی برای طرح آرای نوین دین شناسانه باقی نمی ماند. با توجه به محیط نامساعدی که برای تبیین آرای آزاداندیشانه مجتهد شبستری خصوصاً در عرصه دین پژوهی به وجود آمده و عدم امکان دسترسی آسان و مناسب به این آرا دست به جمع آوری و انتشار آنها حتی المکان از منابع اصلی و دست اول زده ام تا بتوان آین آثار را یکجا و به راحتی در اختیار داشت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
dedarsabz
dedarsabz
1389/03/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ایمان و آزادی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
ایمان و آزادی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک