رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
گیتار برای همه سبکها: سبک کلاسیک
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 7 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 7 رای
مقدمه
عبث مرو بر این زمین؛ بیافرین، بیافرین
موسیقی زبان بی‌کلامی است گویای ناگفته‌ها و پیش از آنکه فهمیده شود، حس می‌شود. حسی که القاء می‌کند، شگفتی حیرت انگیزی است که آدمی را به یکدلی می‌رساند؛ حتی اگر شده به آنی - ارکسترها ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند و هماهنگی موسیقی می‌تواند گروه نوازندگان را از هر قومیت و نژاد و از هر ملت، حتی با پوشش ظاهری متفاوت چنان ترکیب هماهنگی پدید آورد، تصور ناکردنی.
اصل و اصالت همیشه مورد توجه بوده و در کند و کاوها، تدقیق‌ها و پژوهش‌ها، منبع و مرجع یک اصل ضروری، مهم و موثر به شمار آمده است موسیقی کلاسیک پایه و اصل در هر آموزش، ساخت و پرداخت یک قطعه و اجرای بهتر موسیقی بوده و هست. منظور آموزش و فراگیری صحیح و کلاسیک، موجب پیشرفت و آفرینش حتی در سبکهای دیگر است. همین امر سبب گشته موسیقی کلاسیک به عنوان نیای سبک‌های بعد خود از اقبال توجه خاص و عام و نیز ماندگاری برخوردار گردد.
«اجرای قطعات مطرح، یک تمرین خوب برای هر نوازنده‌‌ای بشمار می‌رود» چرا که علاوه بر فراگیری قطعه، با تمرین و ممارستی که برای اجرای آن می‌شود، سبب افزایش مهارت نوازندگی نیز می‌گردد و مجموعه کتاب آهنگهای «گیتار برای همه سبکها» به همراه لوح فشرده قطعات؛ به منظور نیل به اهداف فوق تالیف و گردآوری شده اند.
پس از چاپ دو کتاب در سبکهای راک و پاپ، این بار بر آن شدم تا در سبک کلاسیک و فلامنکو مجموعه‌‌ای منتخب از قطعات مطرح را گرد آوری نمایم. در انتخاب و گرد آوری قطعات به اطمینان در صحت و درستی نتها اهمیت داده و در ارائه نوشتاری نت‌ها با کیفیتی مناسب تلاش شده است. لوح فشرده قطعات نیز جهت آشنایی با آواها و بهبودی در نحوه تمرین ضمیمه شده است.
همچنین ذکر نکاتی چند را ضروری می‌دانم. در کتاب کلاسیک سعی شده است قطعات متنوعی از آهنگسازان و نوازندگان مطرح این سبک ارائه گردد. قطعات برگزیده شامل قطعات آسان و مشکل برای نوازندگان آماتور و حرفه‌‌ای است و لوح فشرده ضمیمه دقیقا مطابق نت‌های مندرج در کتاب است. در پایان از همکاری صمیمانه شرکت افرا مبین رایان سپاسگزارم.
در آغاز قرن شانزدهم، گیتار کلاسیک با ظهور نوازندگانی از اسپانیا، فرانسه و ایتالیا متجلی گشت و در قرن هفدهم با حمایت اعیان و طبقه نجیبان از آن، اقبال بیشتری یافت. در قرن هجدهم ایتالیا مرکز بی‌چون و چرای گیتار کلاسیک در جهان بود و عنوان رهبری خود را تا قرن بعد حفظ نمود. در نیمه اول قرن نوزدهم هواداران تازه‌‌ای در وین سر بر داشتند و وین را به بزرگترین مرکز موسیقی تبدیل کردند. در این قرن هنرمندانی چون Giuliani و Carulli، Sor ،Tarrega و دیگران به دنیای گیتار کلاسیک معرفی شدند و نقش بسزایی در ایجاد تکنیکها و پیشرفت متدها و پدید آمدن قطعات فراوان داشتند. اما قرن حاضر با پیشرفت‌های تکنولوژی از یک سو موجب دسترسی عموم به آن و از سوی دیگر سبب تکامل ابزار و آلات آن شده و نقش مهمی در اعتلای هرچه بیشتر گیتار کلاسیک دارد. در حال حاضر، بین المللی کردن گیتار کلاسیک کامل شده است و این سبک در سراسر دنیا آموخته می‌شود.

Contents
Preface / Tablature and Notation Legend / Andantino / Moderato / What If a Day a Month or a Year / Rujero / Espanoleto / Adelita / Volte / Mrs. Winter's Jump / Scarborough Fair / Joyful, Joyful We Adore Thee / Minuet / Greensleeves / Lagrima / Estudio / Andante / Contradanza / Boure / La Alborada / Rondo / Waltz / Maestoso / Packington's Pound / Allegro / Andante / Andantino / Prelude / Pavana / Mazurka / Tango / Vivace / Gavota / Capricho Arabe / Gran Vals / Estudio Brillante / Recuerdos de la Alhambra

لینک دانلود فایل‌های صوتی کتاب:
https://www.mediafire.com/file/82aa9o6njzzsgfl/Guitar_For_All_Styles_Classic_Style.zip/file
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mahjoob
mahjoob
1399/05/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گیتار برای همه سبکها: سبک کلاسیک

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گیتار برای همه سبکها: سبک کلاسیک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک