رسته‌ها
افسانه های آسیائی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 13 رای
نویسنده:
مترجم:
محمد عباسی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 13 رای
✔️ عناوین داستانها عبارتند از:
عشاق قندهار / رقاصه شماخی / جنگ ترکمن / پیر مغان / قنبرعلی شیرازی / زندگی و جهانگردی

از داستان عشاق قندهار:
قد و قامت بلند، چشمان بزرگ و تیزبین، ابروان قلمی و کشیده، سبیل باریک و بلند و صورت سبزه محسن ثابت می کرد که از اولاد و اعقاب همان تیره از ایرانیان است که در شمال شرق خراسان سلطنت باعظمت پارت را با شمشیر دشمن گداز و تیروکمان جگرسوز خویش بناگذاشتند.
مادر محسن مثل اینکه به خوبی می دانست که جگرگوشه اش اینقدر رشید و رعنا، دارای سیرت خوب و صورت زیبا خواهد شد که او را محسن نامیده بود. قیافه محسن کاملا نظیر کمانداران سلسله پرافتخار اشکانی است که جهانگشایان رومی را با تیرهای جانگداز خویش تارومار نمودند و عظمت ایران را برای همیشه در تاریخ دنیای متمدن جاویدان و پایدار ساختند. قهرمان داستان ما با وجود اینکه بیش از هجده سال نداشت، معذالک مرد حسابی و جوان پروپیمانی بود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
338
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1399/03/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی افسانه های آسیائی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
«ژوزف آرتور دوگوبینو» نویسنده، اندیشمند سیاسی، خاورشناس، مورخ و دیپلمات فرانسوی است که در زمان حیاتش، جز نزد معدودی از روشنفکران و هنرمندان مانند «ریشارد واگنر» ـ موسیقی‌دان آلمانی ـ که دوست او بود، شناخته نشد ولی پس از مرگش، اندیشه‌های وی طرفدارانی یافت و اصول و عقایدش درباره عدم‌تساوی نژادها، مخصوصاً در آلمان بسیار موردتوجه قرار گرفت.
افسانه های آسیائی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک