رسته‌ها

آثار پیامبر و زیارتگاه‌ های اهل بیت در سوریه

آثار پیامبر و زیارتگاه‌ های اهل بیت در سوریه
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
✔️ این کتاب حاصل بخشی از تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای احمد خامه یار درباره زیارتگاه‌های سوریه، در طول اقامت چندین ساله‌اش در این کشور (در سالهای پیش از آغاز بحران کنونی سوریه) است.
در این کتاب بیش از ۱۰ اثر و مکان منسوب به رسول خدا(ص) و حدود ۶۵ زیارتگاه منسوب به اهل بیت آن حضرت معرفی و بررسی تفصیلی شده است. همچنین تعداد قابل توجهی از زیارتگاههایی که در گذر زمان از میان رفته، از لابه‌لای متون تاریخی استخراج و معرفی شده است.
در معرفی هر زیارتگاه، تلاش کرده تا به موارد زیر بپردازد: موقعیت جغرافیایی و محل وقوع زیارتگاه، زندگینامه صاحب مزار با استناد به منابع معتبر تاریخی، بررسی و تعیین میزان اعتبار زیارتگاه و مشخص کردن نوع رابطه آن با صاحب مزار، تاریخچه زیارتگاه و زمان ساخت آن، اشاره به اقوال مورخان و جهانگردان درباره آن، و در پایان توصیف معماری و وضعیت کنونی ساختمان زیارتگاه.
این کتاب شامل سه بخش و هر بخش شامل سه فصل است.

نویسنده درباره این کتاب نوشته:
با توجه به ضرورت انجام تحقیقات میدانی درباره زیارتگاه‌ها، بارها به مناطق مختلف سوریه سفر کردهام و بهجز چند مورد انگشت‌شمار، از سایر زیارتگاه‌ها بازدید و شخصاً تصاویری از آنها تهیه کرده‌ام. همچنین تلاش کردهام توصیف دقیقی از آخرین وضعیت هر زیارتگاه ارائه دهم و متن الواح سنگی و کتیبه های تاریخی موجود در زیارتگاه‌ها را عیناً بازخوانی کنم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
315
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
amin7760
amin7760
1399/03/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آثار پیامبر و زیارتگاه‌ های اهل بیت در سوریه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
آثار پیامبر و زیارتگاه‌ های اهل بیت در سوریه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک