رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
حدیث نادرشاهی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 15 رای
تحشیه و تعلیقات: رضا شعبانی

ای‍ن‌ ک‍ت‍اب‌ ت‍ص‍ح‍ی‍ح‌ و م‍ق‍اب‍ل‍ه‌ و ت‍ع‍ل‍ی‍ق‍ات‌ ن‍وی‍س‍ی‌ ب‍ر چ‍ه‍ار م‍ت‍ن‌ خ‍طی‌ ت‍ح‍ت‌ ع‍ن‍وان‌ "اح‍وال‌ ن‍ادرش‍اه‌"، "واق‍ع‍ه‌ خ‍راب‍ی‌ ده‍ل‍ی‌ ب‍ه‌ ع‍ه‍د م‍ح‍م‍دش‍اه‌ از ورود ن‍ادرش‍اه‌ وال‍ی‌ ای‍ران‌"، "ح‍ادث‍ه‌ ن‍ادرش‍اه‍ی‌" و "ف‍ت‍ح‍ن‍ام‍ه‌ ن‍ادرش‍اه‌" م‍وج‍ود در ک‍ت‍اب‍خ‍ان‍ه‌ آص‍ف‍ی‍ه‌ ح‍ی‍درآب‍اد دک‍ن‌، م‍ی‌ب‍اش‍د.

مولف اين کتاب مشخص نيست اما بويسله يکی از نزديکان و مترسلان دربار نادری نگارش يافته است و نزديکی نويسنده به دربار نادری و حضور او در برخی از صحنه های رسمی اهميت قابل اعتنايي به متن داده است و منبعی است موثق و در برخی زمينه ها اطلاعاتی به دست می دهد که منحصر به فرد است. اين نکته را در شيوه به کارگيری عناوين و القاب درست رجال وقت نيز می توان ملاحظه کرد. مثلاً تا زمانی که نادر طهماسب قلی خان خطاب می شد او نيز در کتابش او را به همين نام خوانده است و همچنين برای ديگر مقامات رسمی که حاکی از اشراف نويسنده به دستگاه حکومت و زير و بم مسائل اجتماعی آن روز می تواند باشد.از نوع نگارش متن چنين بر می آيد که نويسنده هندی بوده زيرا غالباً اعلام و اماکن ايرانی را به شيوه معمول و مسموع هندی ها ثبت کرده است.نويسنده خود در بسياری از جنگهای نادر شاه همراه او بوده و وقايع را ثبت کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1399/03/02
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حدیث نادرشاهی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
حدیث نادرشاهی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک