رسته‌ها

آوای عشق: تلخیص و شرح مثنوی خسرو و شیرین نظامی گنجوی

آوای عشق: تلخیص و شرح مثنوی خسرو و شیرین نظامی گنجوی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
به کوشش: منوچهر عدنانی

✔️ این کتاب برگزیده‌ای از مثنوی خسرو و شیرین نظامی و شرح آن است. تهیه این کتاب کاری چندمنظوره است؛ نخست آشنایی خواننده با موضوع‌های اصلی و وقایع مهم داستان خسرو و شیرین. دو دیگر گردآوری برگزیده قطعه‌ها و حتی ابیات این داستان چه در توصیف و وقایع‌نگاری و چه در پند و اندرز و سرانجام شرح واژه‌ها و اصطلاحات و ابیات دشوار به مدد اثر عمیق و جامع عبدالمحمد آیتی و نیز اندک نقد و اظهارنظر درباره این اثر و گاهی شرج آنچه در این اثر مورد اشاره قرار نگرفته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
284
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1399/03/21
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آوای عشق: تلخیص و شرح مثنوی خسرو و شیرین نظامی گنجوی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
اندکی در باب نویسنده:
منوچهر عدنانی در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و در شهر اصفهان زاده شد. او فرزند شادروان سید محمدهاشم عدنانی از پیشگامان فرهنگ اصفهان است. او تحصیلات خود را در رشته حقوق ابتدا در تهران و سپس در پاریس به انجام رساند. تقریبا تمام عمر خود را درگیر مشاغل اداری بود. با این‌حال هرگز از شعر و ادبیات نیز غافل نگردید و به ترجمه و تالیف کتاب‌هایی دست یازید.
درباره کتاب آوای عشق:
این نوشته، شرح برگزیده ای است از شاهکار نظامی گنجوی، مثنوی خسرو و شیرین است. کتاب دربردارنده‌ی توضیحات مبسوطی است تا مخاطب را از آرایه‌های ادبی پیچیده رهانیده و داستان را به شیوه‌ای آسان برای او قابل هضم نماید.
این منظومه حکایت عشق عمیق خسروپرویز پادشاه ساسانی و شیرین شاه‌دخت ارمنی است. این داستان عاشقانه در ادبیات ایران بسیار مشهور بوده و جز نظامی، شعرای دیگری نیز این حکایت را به نظم کشیده‌اند اما منظومه نظامی، سرآمد دیگران است.
آوای عشق: تلخیص و شرح مثنوی خسرو و شیرین نظامی گنجوی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک