رسته‌ها
راز بنفشه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
✔️ این کتاب مجموعه چند داستان کوتاه جذاب می‌باشد که در سال ۱۳۴۸ خورشیدی به چاپ رسیده است. داستان‌های این کتاب از قرار زیر است:
راز بنفشه / معمای زن ناشناس / کفاره / عشق سل و گاز اشک‌آور / سکه‌های قلب / دو عید و یک سرنوشت / ارباب دموکرات! / سعادت بازیافته / راز نیمه‌شب / رمضان / عروسی در جشن تولد / بخاطر قطر کمر / وقتی‌که شانس در خانه آدم را می‌زند / چشم‌بسته

از داستان راز بنفشه:
برخلاف رقاصخانه های لندن که از سالنهای بزرگ تشکیل شده و ستون های قطوری زیر سقف آن زده اند، "تاورنا" در رم، محوطه سقف کوتاه و نسبتا کوچکی بود که آنشب در آن جای سوزن انداز نبود و از جمعیت موج می زد. چراغها کم نور و سالن نیمه تاریک بود. در یک گوشه سالن هیئت ارکستر آهنگهای نشاط انگیز می نواخت و عده زیادی که اکثر آنها 17-18 ساله به نظر می رسیدند، مشغول پایکوبی بودند. آهنگها گاهی 10 تا 15 دقیقه طول می کشید. فاصله بین دو آهنگ خیلی کوتاه بود و عده زیادی دوباره شروع می کردند و با آهنگ تازه رقص را ادامه می دادند و حتی برای نفس تازه کردن هم سر میزهای خود نمی نشستند. البته عده نسبتا محدودی هم مشغول صرف شام بودند و صرفا به تماشای رقص اکتفا می کردند. از آنجمله "شوبرت" خیاط سرشناسی که برای ملکه ها و مشهورترین ستاره های سینما لباس می دوزد، آنشب برای خود میزی داشت که مانند شاهان روی آن پر از اغذیه و اشربه از لذیدترین غذاها و گرانترین مشروبها بود و وی با شکم قطور و سر کچلش که چند تار مو با دقت روی آن چسبانده بود، به صندلی راحتی تکیه زده و به معنی واقعی چشم چرانی می کرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
285
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
saharnak
saharnak
1399/02/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راز بنفشه

تعداد دیدگاه‌ها:
1
خانم میمنت دانا به سال ۱۲۸۹ در آباده‌ی شیراز متولد گردید، بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی به تهران مهاجرت کرده و بعد از پایان تحصیلات در دبیرستان، در دانشگاه آمریکایی بیروت تا فوق‌لیسانس رشته‌ی پرستاری تحصیل کرده و پس از مراجعت به ایران در چندین بیمارستان تهران مشغول به کار می‌شود.
جذابیت کتاب «پر» آن‌قدر بوده است که مترجم با خواندن این کتاب به زبان اصلی، علاقه و شوق فراوانی برای ترجمه‌اش در خود احساس می‌کند. کماکان که ترجمه‌ی این کتاب به قلم وی با استقبال چشمگیری از سوی خوانندگان مواجه گردیده است. از دیگر آثار این مترجم برجسته می‌توان به ترجمه‌ی کتاب‌های «بابا لنگ‌دراز» اثر جین وبستر و «عشق و یک دروغ» اثر مارگریت وست اشاره نمود که در نوع خود بی‌نظیر بوده است که توسط همین ناشر در دست چاپ می‌باشد. و سرانجام این مترجم زبده و زبردست در سال ۱۳۵۸ دیده بر جهان فروبست.
PDF
5 مگابایت
راز بنفشه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک