رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اطلس آماری‌ جنگ‌ شهرها
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 9 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 9 رای
جنگ شهرها از موضوعات مهم ولی مغفول در پژوهش‌های جنگ است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با درک اهمیت این موضوع و معرفی ابعاد و لایه‌های پنهان جنگ شهرها اقدام به انتشار اطلس آماری جنگ شهرها در سال 1398 کرده است.
جنگ شهرها از موضوعات مهم ولی مغفول در پژوهش‌های جنگ است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با درک اهمیت این موضوع و معرفی ابعاد و لایه‌های پنهان جنگ شهرها اقدام به انتشار اطلس آماری جنگ شهرها در سال 1398 کرده است.
کتاب «اطلس آماری جنگ شهرها» درواقع سالنمای جنگ شهرها در ایران در دوران دفاع مقدس می‌باشد که توسط سردار محسن رشید تدوین‌شده است. ساختار این اطلس آماری است و در سازمان تحقیق آن عامل زمان و مکان حاکم است. به همین دلیل مبنای فصل‌بندی آن زمان یعنی سال‌های جنگ است و در این بستر زمانی، وضعیت آماری شهرها و استان‌های مورد هجوم ارائه‌شده است. در این کتاب علاوه بر عامل زمان و مکان به 3 عامل مراکز آسیب‌زده، تلفات انسانی برجای‌مانده و ابزار تجاوز توجه شده است.یکی از ویژگی‌های این اطلس امکان مقایسه میزان تجاوزات عراق و تلفات در شهرهای مختلف ایران می‌باشد.
این اطلس مشتمل بر 10 فصل است، فصل‌ها بر اساس سال‌های جنگ می‌باشد و سال‌های 1359 تا 1367 را در بردارد. فصل دهم نیز به جمع‌بندی روند جنگ شهرها و حوادث آن طی 95 ماه جنگ پرداخته‌شده است. در بخش پایانی و ضمائم، تعاریف، اهداف و مراحل جنگ شهرها درج‌شده است.
آسودگی خاطر حکومت عراق از واکنش‌های بین‌المللی، سبب شد مناطق مسکونی و مردم ایران زیر آتش توپخانه قرار گیرند یا با موشک‌های زمین به زمین و هوا به زمین به بمب‌های هدایت‌شونده، به خاک و خون کشیده شوند. مهم‌ترین هدف این تجاوزات کاهش حمایت مداوم مردم این مرزوبوم از نظام جمهوری اسلامی، دفاع مقدس و نیروهای مسلح بود. لذا ادعای رژیم عراق که هدف از این اقدامات خود را انهدام مراکز پشتیبانی‌کننده ایران در جنگ عنوان می‌کرد، ادعایی به‌دوراز واقعیت نبود. بر این اساس، از همان نخستین روزهای جنگ، رژیم عراق حمله به مناطق مسکونی و مراکز پشت جبهه را به‌عنوان راهکاری مؤثر در جنگ برگزید. مطابق اطلاعات درج‌شده در این کتاب، در طول 8 سال جنگ، شهرهای مختلف ایران 4 هزار و 769 بار هدف بمباران هوایی، حملات موشکی و آتش توپخانه عراق قرار گرفتند که پیامد آن شهادت یا جراحت 76 هزار تن از مردم غیرنظامی و هزاران میلیارد تومان خسارت مالی بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1399/02/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اطلس آماری‌ جنگ‌ شهرها

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتاب جالبی هست و خاطرات ایام بد بمبارانها را زنده می کند.
با سلام. کتاب هایی از این دست که توسط فرماندهان دفاع مقدس نوشته می شود قطعا جایگاه ارزشمندی دارند.
اطلس آماری‌ جنگ‌ شهرها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک