رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مبانی نظری تقریب
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
از دیدگاه آیت الله العظمی بروجردی

کتاب «مبانی نظری تقریب از دیدگاه مرحوم آیت‌الله بروجردی» تألیف استاد سید محمدجواد علوی بروجردی به‌تازگی در شش فصل چاپ و منتشر شد.
آرزوی دیرین همه مصلحان و علمای روشن‌ضمیر مسلمان، ایجاد و تحقق وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی بوده و تاکنون نیز برای نیل به این آرمان بزرگ الهی تلاش‌‌های گوناگونی انجام گرفته است؛ از جمله تأسیس «دارالتقریب بین المذاهب الاسلامیه» به همّت جمعی از علمای شیعه و سنی، که از مهم‌ترین و کارآمدترین تلاش‌‌ها در این زمینه‌ می‌باشد و باعث برداشته شدن گام‌‌های عملی برای تقریب مذاهب اسلامی شده است. در پرتو این اندیشه و کوشش‌‌های بی‌دریغ بانیان آن، بعد از سال‌‌ها میان آیت‌الله بروجردی(ره) و شیخ عبدالحمید سلیم و دو سال پس از فوت زعیم سنی، میان ایشان و شیخ محمود شلتوت، مفتی وقت جامع الازهر مصر، روابط دوستانه میان زعمای دو مذهب برقرار شد و نامه‌‌ها مبادله گردید تا منجر به صدور فتوای شیخ محمود شلتوت، مبنی بر صحت پیروی اهل سنت از مذهب شیعه گردید. برای تبیین هرچه بهتر تلاش پیشینیان و شناخت بیشتر این نظریه، استاد سید محمدجواد علوی بروجردی دست به تألیف کتاب «مبانی نظری تقریب از دیدگاه مرحوم آیت‌الله بروجردی» زده است. این کتاب در شش فصل با عناوین «ضرورت شناخت اسلام راستین»، «پیامدهای منع تدوین حدیث»، «بازگشت به اسلام راستین»، «ضرورت عرضه اسلام راستین»، «پیام اندیشه تقریب مذاهب اسلامی» و «مبنای نظری تقریب مذاهب اسلامی» مکتوب شده است. استاد علوی بروجردی معتقد است اندیشه وحدت امت اسلامی، یک نظریه تاکتیکی و گذرا نیست که برای تعایش و هم‌زیستی میان فرقه‌‌های مختلف اسلامی ارائه شده باشد تا مسلمانان در شرایط پرتلاطم کنونی جهان، زندگی بهتری داشته باشند، بلکه به دلیل وجود مبنای نظری برای آن، یک نظریه راهبردی و پایدار دانسته که در چهارچوب کتاب و سنت، هیچ دلیلی توان مخدوش کردن این اصل مهم را ندارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hasanvahidi
hasanvahidi
1399/01/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مبانی نظری تقریب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مبانی نظری تقریب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک