رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
برنامه ریزی آموزشی
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
از مقدمه کتاب:
برنامه ریزی آموزشی به مفهوم جدید آن، شاخه ای از علوم تربیتی است که از عمر آن نزدیک به یک قرن می گذرد. این دانش جدید در خلال چند دهه اخیر کاربردی گسترده در آموزش و پرورش کشورها پیدا کرده است. به طوری که امروزه جزء لاینفک مدیریت آموزش و پرورش رسمی، تلقی می شود.
برنامه ریزی آموزشی از سوی مدیران و مسئولان نظام های آموزشی را در اداره و اصلاح دستگاه تعلم و تربیت، مدد می رساند و از سویی دیگر شیوه ها و الگوهایی را در خصوص توسعه آموزش و پرورش به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز جامعه ارائه می دهد. به عبارت دیگر برنامه ریزی آموزشی دارای دو وجه درونی و بیرونی است، یعنی آنجا که تجزیه و تحلیل، پیش بینی و نحوه تامین نیازهای نظام آموزش و پرورش مطرح می باشد، اسلوب و روش های برنامه ریزی درونی به کار گرفته می شود. اما هر وقت ایجاد پیوند بین آموزش و پرورش و نیازهای جامعه به نیروی مطمح نظر است، برنامه ریزی بیرونی مراد و منظور می باشد. لذا در برنامه ریزی آموزشی، تعلیم و تربیت با اقتصاد، جامعه شناسی، جمعیت شناسی، آمار، روانشناسی، مدیریت و... باهم گره می خورند و دانشی میان رشته ها به وجود می آورند که کاربرد آن می تواند در استقرار یک نظام آموزش و پرورش کارآمد، موثر واقع شود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1398/11/27
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی برنامه ریزی آموزشی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
برنامه ریزی آموزشی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک