رسته‌ها
هنر آموزگاری
امتیاز دهید
5 / 3
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 3
با 2 رای
آموزگاری و مربیگری، معنایی متفاوت از «درس دادن صِرف و تدریس» یا حتی «یاد دادن و آموزش» که همان معلمی و دبیری باشد در خود دارد. در واقع، آموزگاری مستلزم پا به پای یادگیرنده حرکت کردن است. کلمه مربی یا آموزگار بر ترکیب « فکری- عاطفی» امر آموزشی، و تلفیق «علم و هنر» دلالت دارد. بحث مربیگری و آموزگاری – غیر از سطوح ابتدایی- در قالب انواع آموزش‌های تقویتی، کلاس های تکمیلی، جبرانی، فوق‌برنامه و حتی آمادگی برای کنکور نیز مطرح می‌شودو این گونه دوره ها و آموزش ها را گاهی با درخواست والدین، گاهی به سفارش معلمان مدرسه، و گاهی حتی بر اساس الزامات تحصیلی، دانش آموزان باید از سر بگذرانند.

کتاب حاضر با عنوان « هنر آموزگاری» تحت نظر جروم رابو از اساتید برجسته جامعه‌شناسی آموزشی در دانشگاه کالیفرنیا، خانم تیفانی چین و جیمی استرادا و سایر همکاران او تالبف شده است.البته، در پیشگفتار کتاب نیز از صدها نفر همکاران گمنام‌تر پروژه نام برده شده است که بعضی از آنها هموطنان ایرانی‌اند.

آقای جروم رابو و محققان همکارش (بر اساس گزارش تجربیات تعداد کثیری از دانشجویان سابق یا کنونی خود از تدریس در بافت چندملیتی و چندفرهنگی) حدود ۱۹۰ قلم از نکته‌های مفید و کاربردی برای آموزگاری، مربیگری، و هر گونه تدریس اختصاصی را استخراج نموده و طی فصلهای مختلف کتاب شرح تفسیر کرده اند... .
این ۱۹۰ قلم نکات مفید و راهکارهای عملی درون جعبه‌ها یا کادر‌هایی قرار گرفته بود. مترجم برای سهولت کار آموزگاران و معلمان و مربیان عزیز ، هر دسته از آنها را به پایان فصل مربوطه انتقال داده و شماره‌گذاری مسلسل کرده است.
قطعاً آموزگاران و معلمان و دبیران و دست اندرکاران کلاسهای تقویتی و کنکور از این ۱۹۰ نکته طلایی و تجربه بسیار مهم کاربردی بهره ها خواهند برد... مترجم (منصور متین) قبلاً کتاب «هنر معلمی» را نیز ترجمه کرده است که با استقبال کم نظیر معلمان در سراسر کشور قرار گرفت...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
344
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mrmatin
mrmatin
1403/03/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هنر آموزگاری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
۴,۱۹ مگابایت
۸۰۰۰۰ تومان
هنر آموزگاری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک