رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
علل رشد اسلامگرایی در ترکیه
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
موضوع پژوهش حاضر «بررسی علل رشد اسلام گرایی در ترکیه با تاکید بر دو دهه اخیر» می باشد . بنابراین هدف، ریشه یابی وپاسخ به این پرسش است که چه عللی باعث شده که به رغم گذشت نیم قرن از حاکمیت لائیسم، پدیده احیای مجدد اسلام درعرصه سیاست واجتماع ترکیه در دو دهه اخیر شتاب فزاینده ای بگیرد وتا حد یک جریان سیاسی اجتماعی قوی مبدل شود؟
با توجه به کلام قرآن مجید وگفتار وکردار پیشوایان دین خصوصا پیامبر گرامی اسلام این واقعیت که دین اسلام علاوه بر آن که مجموعه ای از دستورات اخلاقی را در بردارد ودر تمام شؤون اجتماعی می تواند اصولی بنیادین باشد، نزد بیشتر مسلمانان به صورت اصلی مسلم پذیرفته شده است و از دیرباز مساله تاثیر نهادن بر کل زندگی اجتماعی مورد توجه پژوهشگران علوم انسانی وجامعه شناسان سیاسی بوده است. البته دامنه این تاثیر در جوامع، متفاوت بوده است. بررسی این موضوع در جامعه ترکیه، ویژگی ها وپیچیدگی منحصر به فرد و خاصی را نشان می دهد; چرا که ترکیه در گذشته ای نه چندان دور قطب اصلی خلافت دینی واقتدار مسلمانان در جهان به شمار می رفت وبه تعبیر امام خمینی قدس سره «سیطره اش از شرق تا غرب را گرفته بود». اما دیری نپایید که به عنوان اولین کشور مسلمان، جدایی دین از سیاست را تجربه کرد ونوعی لائیسزم افراطی به عنوان ایدئولوژی نظام حاکم با نام کمالیسم در آن جامعه حکمفرما شد و مورد تقلید برخی حاکمان مستبد در کشورهای اسلامی نظیر رضاخان در ایران وامان الله خان در افغانستان قرار گرفت . اما همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران وفروپاشی تدریجی بنیادهای کمونیسم حرکت در جهت تجدید حیات اسلامی و زدودن چهره لائیسزم در ترکیه در کمتر از دو دهه شتاب فوق العاده ای به خود گرفت...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شیعه زاده
شیعه زاده
1398/11/27
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی علل رشد اسلامگرایی در ترکیه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
علل رشد اسلامگرایی در ترکیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک