رسته‌ها

تردید در جایگاه اسطوره ای پروتئین حیوانی - جلد 1

تردید در جایگاه اسطوره ای پروتئین حیوانی - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 6 رای
کتاب مطالعهٔ چین یا پژوهش چین ، کتابی است که در سال ۲۰۰۶ توسط پروفسور " تی. کالین کمبل " و دکتر " توماس کمبل " نوشته شده است و به بررسی رابطهٔ بین مصرف فراورده‌های حیوانی و بیماری هایی نظیر سرطان پستان، پروستات، دیابت، بیماری قلبی، چاقی، بیماری سیستم ایمنی ، پوکی استخوان و از این دست می‌پردازد. این کتاب با بیش از یک میلیون نسخه فروش از زمان چاپ تا سال 2013 یکی از مشهورترین کتاب‌های تغذیه در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.
این کتاب تحت عنوان « پژوهش چین » و یا « تردید در جایگاه اسطوره‌ای پروتئین حیوانی » ( راهنمای رژیم های غذایی؛ برنامه های کاهش وزن و سلامت در بلندمدت ) ، در قالب دو جلد توسط آرش حسینیان به زبان فارسی برگردانده شده است .
نام اصلی کتاب :
The China study
the most comprehensive study of nutrition ever conducted and the startling implications for diet، weight loss and long-term health، 2006
پژوهش چین ، یک تحقیق خیلی وسیع می باشد هم از نظر مدت زمان هم از نظر تعداد افرادی که روی آن ها آزمایش شده.
مدیر اصلی این پژوهش پروفسور کمپل هست. نتیجه این تحقیقات در مورد آثار بد مصرف محصولات حیوانی بر سلامتی است. به عنوان مثال در همان اوایل کتاب در مورد سرطان‌زا بودن مصرف همزمان پروتئین شیر ( کازئین ) و بادام زمینی در موش‌های صحرایی که سیستم بدنشان بیشترین شباهت را به انسان دارد، صحبت میشود.
بر اساس پژوهش چین ، پرفسور کمپل میگوید که بهینه‌ترین پروتئین برای بدن انسان ، پروتئین گیاهی هست. در حقیقت آنچه که انسان را بیمار میکند نه کمبود پروتئین بلکه مصرف بیش از اندازه‌ی پروتئین حیوانی هست. این تحقیق در مورد ارتباط پروتئین حیوانی با انواع سرطان، دیابت، پوکی استخوان و ... صحبت میکند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
179
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1399/01/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تردید در جایگاه اسطوره ای پروتئین حیوانی - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تردید در جایگاه اسطوره ای پروتئین حیوانی - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک