رسته‌ها

پخته خواری یک عادت مرگ آور باعث همه بیماری ها

پخته خواری یک عادت مرگ آور باعث همه بیماری ها
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 26 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 26 رای
آرشاویر در آوانسیان را میتوان به عنوان یکی از اولین خام خوارن ایرانی دانست.او با پختن و تغییر شکل هر نوع غذا مخالف بود و غذای پخته را غذای مرده مینامید.وی اعتقاد داشت علم پزشکی در خواص مواد غذایی و درمان بیماریها دچار اشتباهات بزرگی شده است. همچنین اعتقاد داشت طبیعت برای تمامی موجودات از جمله انسانها غذا را آماده قرار داده است و انسان با پختن غذاها باعث بیماریهای زیادی برای خود می شود.

او در معرفی خود در چاپ چهارم کتاب خام خواری در سال ۱۳۵۵ می نویسد :
آرشاویر در آوانسیان، بنیادگزار خام خواری که 19 سال پیش زیر فشار بیمارهای مختلف به لب گور رسیده بودم، اکنون با خام خواری از همه ناراحتیهای خود بکلی نجات پیدا کرده و در سن 75 سالگی، کاملا سالم، با نیروی یک جوان، شب و روز زحمت می کشد تا به مردم نشان دهد که کلیه بیماریها و سایر بد بختیهای این دنیا در نتیجه مصرف خوراکهای پخته و داروهای شیمائی و سایر مواد مرده بوجود میایند.

و در نامه خود به محمد رضا شاه پهلوی در اردیبهشت ۱۳۵۰ می نویسد :
...در نتیجه کوششها و مطالعات و تحقیقات و تجربیات سی ساله یک فرد ایرانی امروز بطور قطع ثابت شده است که علل کلیه بیماریها ناشی از مصرف غذاهای پخته و مواد پخته و مواد شیمایی و سایر مواد مرده می‌باشد که مردم ندانسته وارد بدن خود میکنند.جان نثار موقعی باین امر اطمینان پیدا کردم که دو فرزند دلبندم را یکی در سن 10 سالگی و دیگر در سن 14 سالگی در نتیجه داروهای «موثر» و غذاهای «مقوی» پزشکان مشهور ایرانی و اروپایی از دست دادم...

وی در این کتاب اعتقادات خود در مورد علم پزشکی و دلایل بیماریها و تجارب شخصی خود را جای داده است.
آوانسیان در سال 1361 در سن 80 سالگی درگذشت.(در پی مخالفت نظام پزشکی و پزشکان انجمن گیاهخواران آن زمان به گونه ای مشکوک کشته شد و خانواده اش از ایران خارج شد)
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
77
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
libraziti
libraziti
1389/12/21
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پخته خواری یک عادت مرگ آور باعث همه بیماری ها

تعداد دیدگاه‌ها:
8
البته مرحوم بسکی مدیر بیمارستان و موسسه خیره هم بوده اند در دوران فعالیت. در مورد مشکلات اقتصادی جامعه دوست گرامی باید کتابی بهتر را انتخاب میکردید . با این حال درود بر شما .
برنامه غذایی بسکی
غلامعلی بسکی درباره رنگ لباسش که همواره سفید بود می‌گفت: رنگ سفید لباسی که بر تن می‌کنم نشانه‌ صلح است، صلح انسان با طبیعت، صلح انسان با حیوانات، صلح انسان با گیاهان و صلح انسان با تمام مخلوقات خداوندی. او درباره برنامه غذایی خود می‌گفت«غذای من سال ها است که فقط غلات، حبوبات، میوه، سبزی و خشکبار خام است. صبح ها چای سبز می خورم و چند حبه سیر و بعد هم برای اینکه دهانم بوی سیر ندهد دارچین می خورم. وعده بعد یا میوه و سبزی خام می خورم یا حبوبات. حبوبات را چند ساعت در آب خیس می کنم تا نرم شود بعد استفاده می کنم. ترکیب ۳ قاشق جو، ۳ قاشق گندم و ۳ قاشق شلتوک هم چیز خوبی است، آنها را داخل آسیاب می ریزم تا پودر شوند بعد با عسل مصرف می کنم. »
ایشونم اگه مثل ما برای یه لقمه نون صبح تا شب سگ دو میزد و با این و اون دعوا میکرد ببینم بدنش میکشید فقط خامخواری کنه.
بسیار عالی .
متاسفانه ناشرانِ شیادی هستند که اقدام به فروش کتاب های آوانسیان کرده اند درصورتیکه طبق قوانین حق نشر ، وقتی یک نفر عمرش تمام شود تمام آثارش رایگان میشوند مگر اینکه آن آثار توسط موروثان وی ثبت و منتشر شوند .
مهمترین مطلبی که در این کتاب به آن اشاره شده طولانی شدن عمر مصرف کننده های مواد خام گیاهی است و دلیلی که برای این مطلب ارائه شده این است که: انسان قبل از کشف آتش مانند تمام موجودات زنده ی دیگر روی زمین با غذای خام و زنده و بدون پزشک و دارو و بیمارستان راه تکامل خود را طی کرده و طول عمر خود را به نهصد سال رسانده است. اما در نتیجه ی مصرف مواد پخته و مرده و مصنوعی به بیماری های گوناگون مبتلا شده و از طول عمرش رفته رفته کاسته شده است.
سندی ارائه بفرمایید که طول عمر انسان نه 900 سال بلکه بالای 150 سال بوده است از اول خلقت تا کنون؟؟؟
انسان بعد از کشف آتش با خوردن گوشت پخته وسعت مغزش رو دو برابر کرد و طول عمرش رو هم بالا برد و دو برابر کرد-قبلا طول عمر انسان خیلی کمتر از الان بود-تا همین 150 سال پیش متوسط طول عمر انسان 50 سال هم به زور میشد ولی الان دیگه تو برخی کشورها 80 سال عمر یک چیز عادی شده مثلا آمریکا-هلند- ...................انسان از اول خلقت تا کنون به طور متوسط بیشترین طول عمر خود رو در این کره خاکی داره طی میکنه .
خیلی ممنون
دنبال کتابی درمورد خامخواری و گیاهخواری میگشتم.
فکر کنم پیدا کردم.:D
پخته خواری یک عادت مرگ آور باعث همه بیماری ها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک